V Centru Slovenskih goric v Lenartu so danes pripravili tiskovno konferenco ob zaključku gradnje kolesarskih povezav na območju Območnega razvojnega partnerstva Slovenske gorice, v katerem sodeluje deset občin. V okviru štirih projektov (Lenart – Sveta Ana -Trate, Jarenina – Lenart – Zgornja Senarska, Lenart – Benedikt in Lenart – Cerkvenjak – Trnovska vas) je bilo v sklopu regionalne kolesarske mreže zgrajenih nekaj več kot 59 kilometrov kolesarskih povezav, od tega 41 kilometrov samostojnih, ostalih 18 kilometrov pa poteka kot souporaba prometnega pasu. Ob tem Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI) gradi še 25 kilometrov kolesarskih povezav. Skupna vrednost vseh štirih projektov znaša dobrih 18 milijonov evrov. Sredstva sofinanciranja znašajo 11,2 milijona evrov, od tega so v 80 odstotkih sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj in v 20 odstotkih iz državnega proračuna. Razliko sredstev zagotavljajo občine iz proračunov.

V projektu sodelujejo občine Benedikt, Cerkvenjak, Lenart, Pesnica, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Šentilj, Sveti Andraž v Slovenskih goricah in Trnovska vas. Župan Občine Lenart Janez Kramberger, sicer regijski koordinator projekta, je dejal, da so po šestih letih vendarle uspeli kolesarsko povezati občine osrednjih Slovenskih goric. “Najprej smo se župani tega območja dolgo usklajevali, nato iskali soglasje v podravski regiji. Ko smo to odločitev sprejeli, se je začela akcija.” Zahvalil se je vsem, ki so kakorkoli pripomogli k realizaciji projekta, ki je skupaj s sanacijskimi deli na državni infrastrukturi vreden dobrih 30 milijonov evrov. Izrazil je pričakovanje, da bodo lahko z gradnjo kolesark nadaljevali tudi v drugi fazi projekta.

Občinske kolesarke so dopolnjene z državno kolesarsko mrežo

Z gradnjo kolesarskih poti po Slovenskih goricah želijo občine prebivalcem dati možnost varne vožnje s kolesom od doma do službe, šole, javnih služb v občinskih in regionalnih središčih ali do točk javnega potniškega prometa. Cilj pa je, da čim več ljudi namesto v avto sede na kolo ali na javni avtobus. S tem se zmanjšuje onesnaževanje, prebivalci pa imajo več možnosti gibanja in boljšega počutja. Sodelujoče občine si s tem obetajo tudi boljše pogoje za razvoj turizma. Območje se prekriva z državno kolesarsko mrežo Maribor – Lenart – Sveti Jurij in Trate – Lenart – Ptuj. Za zagotovitev zveznosti je predvideno, da direkcija za infrastrukturo izvede odseke s svojimi projekti. Da torej zgradi kolesarske povezave od Pernice do Lenarta, od Lenarta do Trojiškega jezera, od Lenarta do Svete Ane in od Svete Ane do Trat.

Uvedba v delo na kolesarski povezavi Lenart – Radehova – Sveta Trojica je predvidena novembra

Srečko Aleksander Padovnik, koordinator projekta iz Razvojne agencije Slovenske gorice, je poudaril, da je do tega trenutka že zgrajenih slabih 60 kilometrov regionalnih kolesarskih povezav v izvedbi občin, direkcija pa je že izvedla 11,5 kilometra povezav. Nekaj kilometrov kolesark bo država še zgradila v okviru že podpisanih pogodb, nekaj še načrtuje.

Bojan Tičar, direktor Direkcije RS za infrastrukturo, je dodal, da so veseli sodelovanja v projektu, s čimer so pripomogli k trajnostni mobilnosti. “V projektu smo udeleženi s slabimi 16 milijoni evrov, 70 odstotkov gradnje je že realizirane, ostalo bo v tem in prihodnjem letu.” Z deli na kolesarski povezavi Lenart – Radehova – Sveta Trojica, za kar je podpisana pogodba, sredstva pa so v predlogu proračuna, še niso začeli. Uvedba v delo je predvidena novembra letos. Prav tako še niso začeli z deli na krožišču za industrijsko cono Lenart.

Zaradi preusmeritev sredstev na Koroško in v Savinjsko dolino je na čakanju kolesarska povezava med Lenartom in Pernico, ki bo zagotavljala povezanost med občinami.

Cerkvenjak je pridobil okoli 8 kilometrov kolesark

Kolesarska povezava Lenart – Cerkvenjak – Trnovska vas povezuje občine Trnovska vas, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Cerkvenjak in Sveta Trojica v Slovenskih goricah z Lenartom kot upravnim in zaposlitvenim središčem osrednjega dela Slovenskih goric. Skupna vrednost investicije znaša 5,4 milijona evrov, Evropa in državni proračun prispevata 3.046.383,29 evrov. Zgrajenih je 18,3 kilometrov kolesarskih povezav, od tega 10,9 kilometrov ločenih in 7,4 kilometrov v souporabi prometnega pasu. Ob tem bo direkcija zgradila še kilometer kolesarske poti.

Marjan Žmavc, župan Občine Cerkvenjak, je pojasnil, da so pridobili okoli 8 kilometrov kolesark, ki večinoma potekajo po lokalnih cestah po sistemu souporabe z voznim pasom. Širitve zaradi poselitve in geografskih značilnosti niso bile mogoče. “S trojiško občino smo povezani preko Oseka do središča Cerkvenjaka in v nadaljevanju čez Čagono in Stanetince proti Drbetincem.” Druga faza projekta, za katero še ni zagotovljenih sredstev, predvideva kolesarko od konca trojiške občine ob avtocesti in v nadaljevanju ob regionalni cesti do centra občine in do meje z občino Sveti Jurij ob Ščavnici.

Sveta Ana bo skupno bogatejša za 18 kilometrov kolesarskih povezav

Območje Lenart – Sveta Ana – Trate z Lenartom povezuje občini Sveta Ana in Šentilj. Skupna vrednost projekta znaša 2,1 milijona evrov, sofinanciranje znaša 1.310.362,01 evrov. Zgradili so 7,1 kilometrov ločenih kolesarskih povezav, direkcija pa še dodatnih 11,7 kilometrov do mejnega prehoda Trate, od tega je 2,6 kilometrov v souporabi z voznim pasom.

Martin Breznik, župan Občine Sveta Ana, je dejal, da čakajo na zaključek del ob državni kolesarski mreži iz smeri Lenarta proti vstopnemu križišču na Sveto Ano in od križišča na Zgornji Ščavnici proti Tratam. “Naš del kolesark smo medtem zaključili, skupno bomo pridobili 18 kilometrov kolesarskih povezav, ki se na eni strani navezujejo na Lenart, na drugi strani na šentiljsko občino. Nastavek pa je proti občini Apače v dolini Ščavnice. V prihodnje pa si želimo še povezavo med obema vstopnima križiščema ob glavni cesti.”

Med Lenartom in Benediktom je zgrajene dobre 4 kilometre poti

Kolesarska povezava Lenart – Benedikt je vredna  2,4 milijona evrov, sofinancerski delež znaša 1.354.425,26 evrov. V okviru projekta so zgradili 4 kilometre kolesarke, slab kilometer je v souporabi z voznim pasom. Direkcija RS za infrastrukturo pa je dodatno zgradila 200 metrov kolesarke.

Občina Sveti Jurij je kolesarsko povezana z Lenartom in pesniško občino

V kolesarski povezavi Jarenina – Lenart – Zgornja Senarska, ki je najobsežnejša, sodelujejo občine Lenart, Pesnica, Sveti Jurij v Slovenskih goricah in Sveta Trojica v Slovenskih goricah. Občine so zgradile 30,1 kilometra kolesarskih povezav, od tega 9,5 kilometrov v souporabi z voznim pasom. S strani direkcije je predvidena izgradnja dodatnih 12 kilometrov, od tega 2 kilometra v uporabi z voznim pasom. Skupna vrednost projekta je 8,5 milijonov evrov, od tega je 5.541.421,66 evrov državnih in evropskih sredstev.

Peter Škrlec, župan Občine Sveti Jurij v Slovenskih goricah, nam je povedal, da so v jurovski občini pridobili 3 kilometre in pol novih kolesarskih poti med Lenartom in Jurovskim Dolom ter med Jurovskim Dolom in mejo z občino Pesnica. “Računamo, da bi odseke kolesark, ki so sedaj v soouporabi s prometnim pasom, v okviru druge faze uredili samostojno ob cesti. Kar je zgrajeno, je tudi že plačano, ne smemo pa pozabiti na stroške, ki bodo nastali pri geodetski odmeri in nato pri plačilu lastnikom zemljišč, ki so zagotovili služnosti.”