Ena izmed posebnosti občine Cerkvenjak je vzletišče v Čagoni, s katerim upravlja Aeroklub Sršen Cerkvenjak. Ta je nastal leta 2001, v treh sekcijah (letalski, modelarski in sekciji motornih padalcev) pa združuje okoli 60 članov, med njimi je 20 pilotov. Vzletišče ima travnato stezo za vzletanje in pristajanje zrakoplovov, predvsem ultralahkih in drugih manjših letal, motornih zmajev ter motornih padalcev.
Obstoječim letalom in zmajem v hangarju se je pridružilo novo, srednje veliko štirisedežno letalo
Zadnja pridobitev vzletišča je srednje veliko štirisedežno letalo generalne aviacije Tecnam P2010 italijanskega proizvajalca. Lastnik letala je Vlado Druzovič iz sosednje občine Sveti Andraž v Slovenskih goricah, ki je že 16 let član Aerokluba Sršen. Obenem je tudi solastnik enega izmed ultralahkih letal in solastnik hangarja. “Omenjeni Tecnam ima domet več kot 1000 kilometrov, v zraku lahko ostane pet ur in pol. Njegova bruto masa znaša 1.160 kilogramov. Spada med letalo novejše generacije s tako imenovano IFR opremo, kar pomeni, da lahko, ker ima vse instrumente potniškega letala, leti tudi v nočnem času. Poganja ga 180-konjski motor. Gre za enega izmed najbolj priljubljenih letal na ameriškem trgu,” nam je povedal Vlado Druzovič.
Letalo je pripeljal z Islandije
Letalo z letnico izdelave 2017 je pripeljal z Islandije, kjer ga je zaradi krize prodajala ena izmed leasing hiš. “Pripeljala sta ga profesionalna islandska pilota, saj tamkajšnja agencija za zavarovanje ne priznava nobenega drugega pilota. Tako da je letalo v Slovenijo priletelo pod islandsko zastavo in registracijo, nakar smo ga carinili in uredili vse potrebne dokumente.” Kaj pa cena? “Povem lahko, da sem letalo, zaradi situacije z epidemijo covida, kupil po ugodni ceni. Sicer letalo s takšno opremo v normalnih razmerah stane čez 500.000 evrov.”
Povem lahko, da sem letalo, zaradi situacije z epidemijo covida, kupil po ugodni ceni. Sicer letalo s takšno opremo v normalnih razmerah stane čez 500.000 evrov.
Druzovič nam pove, da tedensko z letalom leti vsaj dve uri, in to po celi Evropi. Velikokrat tudi poslovno. “Ker gre za štirsedežno letalo, večkrat z njim popeljem tudi člane družine, prijatelje in tudi poslovne partnerje. Sicer pa gre za družinsko letalo, ki še bo naslednjih 30 let spadalo med novejša letala.”
Krst letala so opravili pred dnevi v okviru tradicionalnega društvenega kostanjevega piknika. Dogodka so se udeležili tudi donatorji, v glavnem gre za domače podjetnike, ki ob Občini Cerkvenjak podpirajo aeroklub, ki so prispevali finančna sredstva za podaljšanje steze za letenje. Novo pridobitev je blagoslovil domači župnik Janko Babič. Omenjeno letalo se je tako v hangarju pridružilo trem ostalim ultralahkim letalom in dvema motornima zmajema.