Titov most čez Dravo je po približno 60 letih potreben sanacijskih ukrepov. Mestna občina Maribor je tako v nadaljevanju aktivnosti za oceno stanja in možnosti vzdrževanja in obratovanja Titovega mostu v Mariboru, pri podjetju Ponting d.o.o., naročila statično – dinamično analizo mostu, katere izsledke bodo predstavili na prihajajoči seji mestnega sveta.

Na razpadajoče stanje objekta, nas je opozorila tudi bralka, ki nam je nedavno posredovala fotografije vrzeli na Titovem mostu, ki se po njenih besedah iz dneva v dan večajo. Na mariborsko občino smo še pred objavo gradiva posredovali vprašanja, a so nam odgovorili kratko in jedrnato: »Nastala vrzel na hodniku za pešce se bo reševala v sklopu rednega vzdrževanja. Nigrad je že obveščen«. Nato smo se obrnili še na podjetje Nigrad iz skupine JHMB, odgovora na naše povpraševanje, kdaj se bodo vrzeli odpravile, nismo prejeli.

 

[[image_1_article_73330]]

Namen analize je določitev preostale življenjske dobe

Objekt je bit zgrajen v letih 1961-1963. Objekt je zgradilo podjetje Tehnogradnje, prav tako pa je bil projektant mostu projektivni biro Tehnogradnje. Med leti 1990 in 1993 je bila, po projektu podjetja Gradis biro za projektiranje, izvedena delna sanacija in rekonstrukcija objekta, ki je zajemala predvsem razširitev in sanacijo voziščne konstrukcije, rekonstrukcijo krajnega opornika ob Ulici kneza Koclja, sanacijo nosilne konstrukcije v glavnem razponu in sanacijo oziroma rekonstrukcijo mostne opreme, med tem ko se v samo nosilno konstrukcijo mostu in pristopnih objektov ni posegalo.

Pred omenjeno analizo je bila leta 2022 narejena statično-dinamična analiza obstoječega stanja na nivoju PZI za pristopne objekte. Pristopna objekta h glavnemu mostu na levem bregu reke Drave sta dva; nadvoz preko Ulice kneza Koclja in nadvoz preko parkirišča in Loške ulice.

Stanje konstrukcije pa je bilo pred analizo ugotovljeno z detajlnim pregledom in preiskavami, ki jih je leta 2021 izvedel Gradbeni inštitut ZRMK, ki je na nivoju idejne zasnove (IZP) izdelal tudi statično/dinamično presojo objekta, kjer pa ni obravnaval nadvoza preko Ulice kneza Koclja.

»Namen statično dinamične analize je ugotovitev in računska potrditev dejanskega stanja, določitev preostale življenjske dobe in definicija usmeritev pri izvajanju nadaljnjih aktivnosti v smislu sanacije oziroma rekonstrukcije mostu,« navajajo v gradivu.

Prihaja do močnega zamakanja in korozije kablov

Kot izhaja iz dokumenta, je bilo z detajlnim pregledom stanja in preiskavami konstrukcije mostu ugotovljeno, da na stiku prostoležečega dela/rešetke s konzolnima deloma glavne premostitvene konstrukcije preko reke Drave prihaja do močnega zamakanja, posledica česar je korozija kablov in njihovih sidrišče v tem delu.

»Delež tako poškodovanih kablov z omejenostjo detajlnega pregleda – vseh kablov in sidrišč ni bilo možno oz. smiselno odpirati, ni natančneje znan, to bo možno videti šele ob sanaciji objekta,« je še opozoril Bojan Štuhec iz Urada za komunalo, promet in prostor.

Brez ukrepanja lahko resne probleme pričakujemo v roku nekaj let

Kot so v analizi sklenili strokovnjaki podjetja, objekt ne izkazuje zahtevane varnosti po današnjih predpisih in vsebuje kritične točke, ki lahko odpovejo brez predhodnih znakov. Pri tem kot najbolj kritične elemente za varnost objekta navedejo:  natezni kabli na desnem bregu, spoj mosta in viadukta – steber v osi D, srednji „gerberjev“ razpon in ležišča.

»Brez ukrepov lahko pričakujemo resne probleme v roku nekaj let,« opozarjajo strokovnjaki podjetja. 

Potrebne nadaljnje ukrepe na konstrukciji, ki zahtevajo bodisi sanacijo posameznih elementov ali pa zamenjavo le teh, so razdelili na kratkoročne (nemudoma potrebne) ter srednje ročne ukrepe, ki se bi izvedli na podlagi projekta rehabilitacije.

Kratko ročni

• Zamenjava dilatacij (zatesnitev dotoka vode in upočasnitev propadanja kritičnih delov)

• Ureditve odvodnje (os E)

• Vzpostavitev monitoringa

• Omejitev težkega prometa

• Preprečitev možnosti nahajanja vozil na hodnikih za pešce in kolesarje

• Izdelava programa za potrebne dodatne preiskave na objektu in izvedba le teh

• Izdelava projekta rehabilitacija

Srednjeročni ukrepi – po projektu rehabilitacije

• Zamenjava dela nateznih kablov na desno-obrežnem oporniku

• Sanacija oz. izvedba nadomestne podpore most/viadukt (os E)

• Zamenjava srednjega „Gerber“ polja ali monolitizacija

• Zamenjava ležišč

• Sanacija lokalnih poškodb glavnega mosta in preostalih delov objekta (sanacija delaminiranih betonov, sanacija razpok, ureditev preostale odvodnje)

• Potresna ojačitev (predvsem podporna konstrukcija)