Potem ko je Občina Kungota v sodelovanju s sosednjo pesniško občino uspešno pridobila dobrih 1,3 milijona evrov evropskih sredstev v okviru Dogovora za razvoj regij, drugo povabilo, ki se izvaja v okviru “Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020”; prednostne osi 04 “Trajnostna raba in proizvodnja energije in pametna omrežja”, so se septembra lani začela težko pričakovana dela med Zgornjo Kungoto in Dolnjo Počehovo. Ta obsegajo gradnjo dvosmerne kolesarske poti Kungota – Dolnja Počehova – Maribor in rekonstrukcijo močno dotrajane regionalne ceste. Dela se izvajajo na razdalji slabih šest kilometrov, zaradi gradnje je urejenih več polovičnih zapor vozišča.
Vrednost celotnega projekta izgradnje kolesarske povezave znaša skupaj nekaj več kot 1,9 milijona evrov, pri čemer je s strani Evropske unije za občino Kungota sofinanciranih nekaj manj kot 1,1 milijona evrov ter občino Pesnica dobrih 300.000 evrov. Celotna vrednost investicije, torej izgradnja kolesarske povezave in rekonstrukcija regionalne ceste na omenjeni trasi, pa znaša dobrih 12 milijonov evrov.
Ločene prometne površine pozitivno vplivajo na varnost ranljivih udeležencev v prometu
Gre za projekt, ki so ga občani Kungote dolgo in težko pričakovali, saj bo veliko pripomogel k trajnostni mobilnosti in čistejšem okolju, hkrati pa tudi k večji prometni varnosti. Na Policijski postaji Šentilj ocenjujejo, kot so nam sporočili s Policijske uprave Maribor, da regionalna cesta na relaciji Dolnja Počehova – Zgornja Kungota ne izstopa posebej negativno v smislu prometne varnosti v primerjavi z drugimi odseki. Kot drugje tudi na tem odseku policisti izvajajo redne meritve hitrosti in druge aktivnosti, da bi vplivali na ugodno prometno varnost.
Na določenem odseku je že do sedaj potekala »stara« kolesarska pot, in sicer od zaselka Rošpoh do Zgornje Kungote, urejena je bila na način, da je bila fizično ločena od vozišča. To pot so seveda uporabljali tudi pešci in ostale ranljive skupine udeležencev. Šolska pot se na tem delu navezuje na regionalno cesto, in sicer v Spodnji Kungoti oziroma v zaselku Gradiška, kjer pa je promet že do sedaj bil urejen z horizontalno in vertikalno prometno signalizacijo.
Na vprašanje, kaj gradnja kolesark, ki bodo ločene od vozišča, prinaša z vidika prometne varnosti, na Policijski upravi Maribor odgovarjajo: “V splošnem naj bi prometne površine, namenjene ranljivim udeležencem (pešci, kolesarji) in ločene od prometa motornih vozil, pozitivno vplivale na varnost teh udeležencev.”
Ker izvajalci še več delovnih zapor napovedujejo v poletnih mesecih, nas je zanimalo, kaj policisti svetujejo voznikom. Na mariborski policijski upravi pravijo, da so delovne zapore urejene na daljši razdalji in opremljene z ustrezno signalizacijo, do sedaj pa večjih težav v smislu nezadovoljstva udeležencev v cestnem prometu niso zabeležili, prometnim udeležencem pa svetujejo strpno in previdno udeležbo v prometu ter jih pozivajo, da spoštujejo cestno prometne predpise.
Na relaciji Dolnja Počehova – Zgornja Kungota so policisti obravnavali naslednje prometne nesreče: v letu 2018 tri prometne nesreče z materialno škodo, eno z lahko telesno poškodbo, v letu 2019 nobene prometne nesreče, v letu 2020 štiri prometne nesreče z materialno škodo in tri z lahko telesno poškodbo, leto 2021 je minilo brez prometnih nesreč, v letu 2022 pa so obravnavali pet prometnih nesreč z materialno škodo, eno s hudo telesno poškodbo in tri prometne nesreče z lahko telesno poškodbo.