Danes se je na gradbišču nadgradnje obstoječe železniške proge Maribor-Šentilj-državna meja, mudila podpredsednica vlade in ministrica za infrastrukturo, mag. Alenka Bratušek.

Danes si je gradbišče v sklopu projekta nadgradnje obstoječe železniške proge Maribor-Šentilj-državna meja, ogledala podpredsednica vlade in ministrica za infrastrukturo, mag. Alenka Bratušek. Gre namreč za enega izmed večjih infrastrukturnih projektov ter trenutno največje gradbišče v Sloveniji, z delom katerega, se je danes, ko se projekt bliža ciljni črti, pobližje seznanila tudi Bratuškova.

Železniška trasa bo predana tovornemu prometu ta konec tedna

Z deli so na 11 kilometrski trasi med Pesnico in Šentiljem pričeli 26. oktobra, obnovljeno traso pa bodo tovornemu prometu predali v uporabi že ta konec tedna, 15. decembra. Pri nadgradnji in obnovi, ki teče v časovnih in finančnih okvirjih, ki so si jih zadali, je sodelovalo okoli 400 delavcev, ki bodo končali v 50 zadanih dneh.

Dela tečejo v okviru predvidenih finančnih sredstev. To kar vidimo je velika pridobitev za našo železniško infrastrukturo, in se veselim, da bomo v prihodnosti takšne stvari še delali,” je povedala Bratuškova ter dejala, da jo veseli, da so tudi domačini, ki bodo imeli veliko od nove pridobitve, razumeli, da je v času obdobje življenje nekoliko oteženo.

A kot pravi župan Šentilja, gospod Žvab, je bilo lažje potrpeti, saj se vsi skupaj zavedajo, da nova železniška trasa pomeni manj hrupa. “Vesel pa sem tudi za izredno dobro komunikacijo med državnimi institucijami in izvajalci, ter lokalno skupnostjo,” je še dodal Žvab ter pozdravil novo, veliko pridobitev, saj se v Šentilju

Obsežna dela so zaprla železnico za 50 dni

Nadgradnja je vključevala izjemno obsežna gradbena dela, ki obsegajo odstranitev obstoječih in namestitev novih pragov in tirov, vključno z zamenjavo nasipov in vozne mreže, vgradnjo kretnic, gradnjo peronov in ureditev kabelske kanalizacije. Hkrati bo saniranih več kot dvajset objektov (prepustov, mostov, podpornih in opornih konstrukcij), med drugim tudi predor Šentilj. Eden izmed vidnejših ukrepov na železniških postajah Pesnica in Šentilj pa je tudi gradnja podhodov za pešce in kolesarje, dvigal ter novih peronov z nadstrešnicami. Vrednost gradbenih del tega odseka znaša dobrih 44,4 milijona evrov, dela pa bodo zaključena v drugi polovici 2019. Železniška proga bo potniškemu, tako domačemu, kot mednarodnemu, predana 21. februarja. 

Celotna železniška nadgradnja med Mariborom in Avstrijo bi naj bila predvidoma končana v v drugi polovici leta 2020, celoten projekt je ocenjen na dobrih 250 milijonov evrov, od katerih so slabo polovico počrpali iz evropskih sredstev.