Regionalna razvojna agencija (RRA) Podravje – Maribor je na novem kolesarskem počivališču Drava Bike na Miklavških ribnikih predstavila rezultate evropsko sofinanciranega projekta Naša Drava v občinah Miklavž na Dravskem polju in Starše. Župana obeh občin stavita na razvoj kolesarskega turizma in uresničitev načrtov za plovnost Drave.
Miklavški župan Egon Repnik je vesel, da so znali združiti sile in zadostiti vsem pogojem za izvedbo projekta. Na območju Miklavža po njegovih besedah sicer pri ponudbi niso tako zelo vezani s športnimi vsebinami na Dravi, pač pa zlasti z naravovarstvenimi, saj pri njih poteka območje Nature 2000, hkrati pa skušajo predstaviti tudi zgodovinske čase z ureditvijo rimskih gomil.
Življenje ob Dravi
Že leta 2021 so v sklopu projekta uredili urbano opremo ob ribnikih ter izdelali promocijski film, ki prikazuje življenje ob Dravi v rimskem obdobju z obredom pokopa v gomilah. Računajo, da bodo s svojimi turističnimi biseri sodelovali pri pomembnem projektu, ki povezuje kraje od avstrijske do hrvaške meje.
Tudi župan Starš Stanislav Greifoner pravi, da Drava z Naturo 2000 zanje pomeni izreden turistični potencial, ob tem pa dodaja nujnost ureditve razmer glede plovnosti reke, ki bi s tem postala središče dogajanja na tem območju.
Ob njej zdaj teče kolesarska povezava, ki je po njegovem najpomembnejši turistični projekt v tem delu države. “Že zdaj, ko še ni v celoti končana, lahko vidimo, da se na njej število kolesarjev opazno povečuje. Prav na kolesarsko stezo v naši občini vežemo vse prihodnje turistične projekte,” je dejal.
Kolesarska vlečnica
Med drugim so že izdelali projektno dokumentacijo za kolesarsko vlečnico, ki jo načrtujejo skupaj z občino Duplek. Vrednost investicije ocenjujejo na dobrih 600.000 evrov, Greifoner pa je prepričan, da gre za odličen projekt, ki bo kolesarsko povezoval občini. Tudi pri njih so že uredili postajališča na kolesarski poti, zdaj pa si želijo urediti še vstopno-izstopno točko na Dravi, kar pa bo povezano predvsem z že omenjeno obuditvijo plovnosti Drave.
Direktor RRA Podravje – Maribor Uroš Rozman je vesel, da občine tako odločno podpirajo projekt Dravske kolesarske poti, saj tudi sam meni, da je to eden od ključnih turističnih produktov, ki se s pomočjo evropskih, državnih in občinskih sredstev razvijajo ob reki Dravi. Eden od rezultatov projekta je odslej tudi mobilna aplikacija Drava bike, s katero so še dodatno obogatili spletno promocijo preko že obstoječega portala, ki predstavlja kolesarsko pot ter ponudnike in doživetja ob njej.
Do 200 tisoč kolesarjev
Rozman je spomnil, da že dolgo delujoča avstrijska dravska kolesarska pot letno na različnih odsekih privabi od 50.000 do 200.000 kolesarjev. Medtem so števca kolesarjev namestili tudi v Dravogradu, kjer naštejejo med 10.000 in 20.000 kolesarjev letno, ter v Limbušu, ki je lani naštel že več kot 50.000 kolesarjev. Pred leti so si sicer zadali cilj doseči številko 100.000.
“Praviloma asfaltirane kolesarske poti pritegnejo večje število kolesarjev kot makadamske, zato si skupaj z občinami in direkcijo za infrastrukturo prizadevamo, da bi tudi celotno traso med Mariborom in Ptujem v prihodnje asfaltirali,” je dejal Rozman, ki z načrtovano vlečnico preko Drave pričakuje veliko rast števila kolesarjev, saj bo to ena od bolj zanimivih turističnih atrakcij v tem delu Slovenije in širše.
Urejenih 70 kilometrov trase
Glede asfaltiranja je povedal, da bi odsek med Mariborom in Ptujem zaključili do leta 2028, projekt pa bi financirali s pomočjo sredstev nove finančne perspektive, kjer je Sloveniji na voljo 80 milijonov evrov za gradnjo državnih kolesarskih povezav. Od Dravograda do Središča ob Dravi je trenutno na novo urejenih 70 kilometrov trase, preostalih 80 kilometrov pa deloma poteka po občinskih ali državnih cestah, deloma pa po poljskih poteh.
STA