V strategiji razvoja občine Kungota je nedvomno eden izmed ciljev zagotavljanje varne cestne povezave ter urejenega, neprekinjenega in varnega kolesarskega omrežja. Vendar, kot pravi Jernej Senekovič, višji svetovalec v občinski upravi v Kungoti, na podlagi analize sedanjega stanja kolesarske infrastrukture ugotavljajo, da je omrežje zgrajeno nepopolno in nepovezano ter da je financiranje področja kolesarjenja zapostavljeno. Nepovezanost kolesarskega omrežja in neustrezno urejena vertikalna ter horizontalna signalizacija ogrožata varnost kolesarjev, ki so primorani vozno površino deliti z motornim prometom. Obstoječa kolesarska pot je neustrezna, v nekaterih delih dotrajana in ne zadošča smernicam varne kolesarske poti.
“Temeljni razlog, zaradi katerega smo se na Občini Kungota odločili za investicijsko namero, je tako zagotoviti varno in ustrezno kolesarsko pot, s katero se bosta občini Kungota in Pesnica povezali z mestnim središčem, to je z Mestno občino Maribor. Tako se bo na ustrezen način povečala trajnostna mobilnost na območju občin Kungota in Pesnica, pri katerih smo na podlagi statistične analize demografskih kazalnikov ugotovili, da je selitveno gibanje med občinami veliko. Kolesarska pot pa ne bo privlačna le za dnevne migrante do delavnega mesta in šolarje, pač pa tudi za rekreativno kolesarjenje ter za turiste in bo tako traso poti in ponudbo regije naredila privlačnejšo. Z možnostjo razvoja sonaravne in trajnostne turistične ponudbe se bo okrepil tudi storitveni sektor,” še pojasnjuje Senekovič.
Evropska sofinancerska sredstva so pridobili v okviru Dogovora za razvoj regij
V evropski finančni perspektivi 2014-2020 ni bilo veliko možnosti za črpanje EU sredstev za osnovno infrastrukturo manjših občin, ki pa je v kungoški občini še kako potrebna. Govorimo o asfaltiranju lokalnih cest, kanalizaciji in čistilni napravi pod 2000 populacijskih enot, vodovodu, kolesarskih poteh, … Zato so sredstva pridobili v okviru Dogovora za razvoj regij, ki je inštrument regionalne politike, s katerim se uresničuje Regionalni razvojni program tako, in to na način, da se določijo ključni regijski in sektorski projekti za premagovanje razvojnih ovir v regiji ter viri financiranja.
Z aktivnostmi za pridobitev sofinancerskih sredstev za kolesarsko povezavo so se v kungoški občini začeli ukvarjati v začetku leta 2019. Od takrat do prejema odločitve o podpori (v juliju 2021) so opravili ogromno sestankov, usklajevanj, dopisov, klicev, mailov, … “S pomočjo Regionalne razvoje agencije za Podravje – Maribor nam je uspelo pridobiti evropska sredstva iz naslova Sofinanciranja projektov iz sredstev Operativnega program za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, prednostna naložba 4.4: Spodbujanje nizkoogljičnih strategij za vse vrste območij, zlasti za urbana območja, vključno s spodbujanjem trajnostne multimodalne urbane mobilnosti. S strani Službe vlade RS za razvoj in evropsko kohezijsko politiko smo v juliju 2021 prejeli odločitev o podpori operacije »Kolesarska pot Kungota-Maribor«. Z odločitvijo imamo možnost počrpanja 1.418.229,23 evrov za omenjeno kolesarsko pot. V začetku leta 2022 smo z Ministrstvom za infrastrukturo podpisali pogodbo o sofinanciranju operacije v vrednosti 1.418.229,23 evrov. Pogodba nam omogoča, da bomo dobili s strani EU sofinancirane vse upravičene stroške operacije. Strošek občin Kungota in Pesnica bo samo DDV in neupravičeni stroški, ki bodo nastali pri izvedbi operacije.”
Na občini ocenjujejo, bo celotna vrednost kolesarske poti okoli 1,95 milijonov evrov, Evropska unija in Republika Slovenija bosta v letih 2022 in 2023 prispevali 1,41 milijona evrov, Občini Kungota in Pesnica pa 0,54 milijona (Pesnica okoli 121.500 evrov, Kungota okoli 413.800 evrov), kar pomeni, da bo sofinancerski delež občin znašal 27,7 odstotkov in delež Evropske unije in Republike Slovenije 72,3 odstotka vrednosti investicije v kolesarsko pot. Sofinancerski stroški občin bodo obračunani v skladu z izvedenimi deli na trasi kolesarke poti v posamezni občini.
Vlaganje zahtevkov za izplačila poteka brez težav
Nosilka projekta je Občina Kungota. Skupna dolžina trase kolesarske poti znaša 5,7 kilometrov, od tega je 4,2 kilometrov kolesarke v občini Kungota in 1,5 kilometrov v občini Pesnica. Na občini pojasnjujejo, da zaenkrat vlaganje zahtevkov za izplačila EU sredstev in za ostala izplačila poteka brez posebnih zapletov. “Občini plačujeta mesečne fakture izvajalcem in nato naša občina v aplikacijo vloži vso zahtevano dokumentacijo in potrdilo o plačilu računa (situacije) za posamezno mesečno situacijo.”
Gradnja kolesarke bo zaključena letos, rekonstrukcija ceste v letu 2025
Po sprejeti časovnici bo izvajalec vsa dela na kolesarski poti med Zgornjo Kungoto in Dolnjo Počehovo izvedel v letošnjem letu. Zaključek rekonstrukcije regionalne ceste je predviden v letu 2025. Rekonstrukcija državne ceste, ki poteka pod okriljem Direkcije RS za infrastrukturo, je potrebna zaradi izboljšanja vozno- dinamičnih in prometno-varnostnih elementov. Rekonstrukcija državne ceste ne posega v prostor zunaj cestnega varovalnega pasu, ki za regionalne ceste znaša 15 metrov. “Poseg v prostor je odvisen od možnosti širine bankine oziroma zelenega pasu (naselja, zidovi, mostovi,…). Širina kolesarke, ta bo enostranska in dvosmerna, bo izven naselja 2,75 metrov in bo, kjer je možno, z zelenim pasom ločena od regionalne ceste. V naseljih, ob opornih zidovih in na mostovih, bo kolesarska pot potekala vzporedno ob regionalni cesti in bo ločena s cestnim robnikom.”
Širina kolesarke, ta bo enostranska in dvosmerna, bo izven naselja 2,75 metrov in bo, kjer je možno, z zelenim pasom ločena od regionalne ceste.
Še letos in vse do leta 2025 bo zaradi rekonstrukcije regionalne ceste, ki poteka vzporedno ob kolesarski poti, več cestnih zapor. “Vse voznike prosimo za strpnost, previdnost in umirjenost ter da upoštevajo vso signalizacijo na cesti med gradnjo kolesarske in rekonstrukcijo regionalne ceste,” zaključuje naš sogovornik.