V četrt stoletja obstoja je mariborski Europark zrasel v več kot le nakupovalno središče – postal je prostor doživetij, srečevanj in inovacij. Ob 25. obletnici obratovanja smo se pogovarjali z njegovo center managerko, ki s predanostjo, vizijo in osebnim pristopom soustvarja utrip tega sodobnega prostora. V intervjuju, center manegerka Europarka Maribor, Simona Mandl, razkriva, kako je videti njen vsakdan, kaj jo navdihuje pri delu in kateri prelomni trenutki so zaznamovali pot Europarka od otvoritve do danes.

Europark je pod vašim vodstvom postal središče doživetij, inovacij in druženja. Kot center managerka ste vpeti v vse plasti njegovega delovanja – kako je torej videti vaš tipičen dan?

Moji dnevi so raznoliki, saj so odvisni od trenutnega dogajanja v našem centru in ostalih deležnikov. Pomemben del mojega dela vključuje spremljanje poteka investicij na objektu, skrb za usklajevanje aktivnosti med različnimi oddelki ter sodelovanje pri načrtovanju novih projektov. Pogosto si vzamem čas in se sprehodim po centru, se pogovorim s shop partnerji ter spremljam, kako potekajo različne aktivnosti. Pri nas je vedno nekaj novega. Prodajalne in lokali me ne zanimajo zgolj s poslovnega vidika, ampak me tudi osebno navdušujejo modni trendi, tehnologija in široka ponudba. Redno obiskujem naše lokale, kjer si privoščim odlično kavo. Rada se pogovarjam z našimi partnerji in z vsemi svojimi sodelavci. Delo je dinamično in večplastno, zato vsak dan mine, kot bi mignil.

Europark letos praznuje 25. obletnico. Se spomnite svojega 25. leta, kje ste takrat najraje nakupovali?

Pri svojih 25 letih še nisem bila zaposlena v Europarku, a se zelo dobro spomnim otvoritve in navdušenja, ki ga je ta sodobna nakupovalna destinacija pripeljala v Maribor. Že takrat sem ga z veseljem obiskovala. Navdušile so me številne nove blagovne znamke in zares široka ponudba trgovin. Pravzaprav se še danes živo spomnim celo svojega prvega nakupa. Europark je bil od samega začetka prostor, kjer si lahko našel vse na enem mestu, in tako ostaja tudi danes.

Kako doživljate spremembe v Europarku skozi leta?

Spremembe so del našega vsakdana. V Europarku z njimi živimo, dihamo in rastemo. So nujna stalnica, zaradi katere je življenje raznoliko in nikoli monotono. Že 25 let sledimo trendom, razvoju trga in potrebam obiskovalcev. Od prenov prodajaln, uvedbe novih blagovnih znamk, do organizacije različnih dogodkov in številnih investicij, ki so se nabrale v 25 letih – vse te spremembe prispevajo k svežini in privlačnosti nakupovalne destinacije. Vseskozi tudi vlagamo v izboljšave na samem objektu, saj želimo, da obiskovalci pri nas ne le nakupujejo, temveč se tudi dobro počutijo. Ponosna sem, da skozi vsa ta leta ohranjamo prijetno vzdušje in kakovostno ponudbo.

[[image_1_article_78308]]

Kaj menite, da kljub številnim spremembam ostaja enako od začetka?

Zagotovo naša zavezanost k raznolikosti in kakovosti ponudbe ter želja, da obiskovalcem vedno ponudimo nekaj aktualnega, zanimivega in novega. Že od začetka skrbimo, da v Europarku ustvarjamo živahna stičišča med obiskovalci in trgovci, kar se odraža tudi v odzivih naših obiskovalcev – ti pogosto povedo, da cenijo prijetno vzdušje in prijaznost vseh zaposlenih.

Kako se soočate s stresom in kako se najraje sproščate?

Najraje se sproščam v naravi, kjer lahko popolnoma odklopim svoje misli. Navdihujejo me letni časi in vse spremembe, ki jih prinašajo. Prav zato je vsak sprehod tako drugačen in poseben. Naj bo to zaradi živali, ki jih srečam, razigranega petja ptic, ki mu prisluhnem, spreminjanja drevja ali gozdnih sadežev, kadar dozorijo.

Če bi lahko obiskovalce popeljali na sprehod skozi zgodovino Europarka – kateri trenutki bi bili po vašem ključni mejniki?

Odprtje Europarka leta 2000 je v regijo prineslo povsem novo dimenzijo nakupovanja. Že kmalu po odprtju je postal mnogo več kot nakupovalna destinacija – postal je prostor srečevanj, druženja in raznovrstnih doživetij. Pomembna prelomnica je bila zagotovo leta 2004, ko smo dosegli 20 milijonov obiskovalcev. To je bil jasen znak, da smo na pravi poti in da moramo narediti korak naprej. Leta 2007 smo izvedli največjo širitev doslej. Odprli smo prizidek z dodatnimi prodajalnami, uredili otroški park Čarobni svet in postopoma povečali ponudbo na več kot 120 trgovin in lokalov ter 40.000 kvadratnih metrov prodajalnih površin. V naslednjih letih so Europark obogatile tudi številne mednarodne blagovne znamke, kot so Zara, Peek & Cloppenburg, H&M, Müller in mnoge druge, ki so prispevale k še bolj pestri in kakovostni ponudbi. V letu 2011 smo prenovili garažno hišo in uvedli sodoben, tehnološko podprt sistem parkiranja, ki obiskovalcem omogoča lažje in hitrejše iskanje prostih mest. Pomemben mejnik je bila tudi prenova največje restavracije v Europarku – samopostrežne restavracije Interspar leta 2019, ki od takrat nudi še bolj udobno in sodobno izkušnjo ter pester nabor dnevno sveže pripravljenih jedi. Z vsako nadgradnjo želimo obiskovalcem ponuditi več – več udobja, več izbire in več prijetnih trenutkov.

Kateri projekti so vam v 25 letih ostali najbolj v spominu/so bili najbolj odmevni?

V četrt stoletja delovanja se je zvrstilo veliko projektov, ki so pomembno zaznamovali naš razvoj. Zagotovo so med najbolj odmevnimi in dolgoročno najvplivnejšimi projekti prav tisti, ki so prispevali k trajnostnemu razvoju. Eden izmed ključnih projektov je bila investicija v izgradnjo fotovoltaične elektrarne na strehi centra leta 2023, s katero smo izboljšali energetsko učinkovitost objekta in pomembno prispevali k zmanjševanju ogljičnega odtisa. Posodobili smo tudi sistem prezračevanja in hlajenja ter zamenjali stekla na objektu, kar je dodatno izboljšalo energetsko učinkovitost stavbe. Med inovativne trajnostne projekte sodi tudi menjava klopi v destinaciji, pri kateri smo uporabili dele starih klopi in tako sledili načelom krožnega gospodarstva.

Zelo radi se spominjamo tudi številnih izstopajočih dogodkov, ki so oblikovali identiteto Europarka kot živahnega in kulturno odprtega prostora. Posebej izstopajo tudi številni odmevni projekti, ki so bili prvi tovrstni dogodki v nakupovalni destinaciji – od razstave kač, Brazilskega karnevala, do festivala narodno-zabavne glasbe. Ponosni smo tudi na izobraževalne dogodke, kot sta bila »Otroci, dobrodošli na Luni« in »Mali raziskovalci morja«, ki sta spodbujala radovednost in učenje najmlajših. Pomembno vlogo so igrali dobrodelni projekti, med njimi »Dobro je delati dobro« in »Europarkov humanitarni sklad«, s katerimi smo pomagali številnim posameznikom in skupinam v stiski. Leta 2015 smo Kliniki za pediatrijo mariborskega UKC namenili 15.000 evrov v obliki donacije za podporo programa Šola za zdravo prehranjevanje in življenjski slog. Med najbolj unikatnimi projekti je bila razstava Minimundus – svet v malem, ki je navdušila še posebej najmlajše obiskovalce. Posebno mesto v našem spominu ima tudi prvi Kreativni teden v Sloveniji, ki smo ga pripravili v sodelovanju s trgovino Art. Dogodek je združil več kot 100 različnih delavnic in mednarodnih umetnikov ter v Europark vnesel ustvarjalno energijo, ki je navdušila vse generacije. Spominjamo se tudi trenutkov, ko se je Europark prelevil v prizorišče Sanjske poroke, tekmovanja Martin Krpan za najmočnejšega Slovenca ali ko nas je obiskal turški igralec Burak Özçivit in pritegnil množico oboževalcev. Med vsemi dogodki nam bo v prav posebnem spominu ostal tudi najnovejši – Meet & Greet z igralci serije Skrito v raju, ki je 4. junija 2025 Europark preplavil z nepopisno evforijo, navdušenjem in večtisočglavo množico oboževalcev.  

Kaj je tisto, kar vas pri vašem delu še vedno najbolj motivira in navdihuje?

Najbolj me navdihuje dejstvo, da delo v Europarku nikoli ne postane monotono – vsak dan prinaša nove izzive, sveže ideje in priložnosti za napredek. Vedno se nekaj dogaja, kar pomeni, da dela nikoli ne zmanjka, hkrati pa to delo ostaja raznoliko, dinamično in navdihujoče. Posebej dragoceno pa mi je, da ga opravljam v krogu izjemnih sodelavk in sodelavcev, s katerimi tvorimo uigrano, predano in srčno ekipo. Motivira me zadovoljstvo vseh, ki soustvarjajo utrip Europarka – od sodelavcev in poslovnih partnerjev do obiskovalcev – ter občutek, da s skupnimi močmi resnično ustvarjamo nekaj dobrega. Vsak pozitiven odziv in viden rezultat je potrditev, da gremo v pravo smer.