Europark Maribor 25 let po otvoritvi še vedno ostaja ena najbolj priljublienih nakupovalnih destinacij severovzhodne Slovenije, kjer se nakupovanje prepleta z nepozabnimi doživetji, družabnimi dogodki, sejmi, razstavami in dobrodelnimi projekti. Na današnji novinarski konferenci, 28. avgusta 2025, so predstavili ključne mejnike, ki so zaznamovali četrt stoletja, trajnostne in razvojne pobude, rezultate ter vizijo nadalinjega razvoja.
Razkrili pa so tudi pester rojstnodnevni program, ki bo obiskovalce razveseljeval od 3. do 6. septembra.
Prihod konkurentov nima vpliva na Europark
Europark Maribor tudi letos beleži izjemne poslovne rezultate. V lanskem letu je slovenske nakupovalne destinacije SES, katerih del je tudi Europark, obiskalo več kot 25 milijonov obiskovalcev, bruto promet vseh trgovcev, gostinskih in storitvenih obratov pa je dosegel 748 milijonov evrov, kar predstavlja 6-odstotno rast v primerjavi z letom 2023.
V Europarku bodo v kratkem zabeležili 160 milijonov obiskovalev, kar pomeni, da nakupovalno destinacijo letno obišče približno 6,4 milijone kupcev.
Slovenske nakupovalne destinacije so se, upoštevajoč inflacijo, razvijale z realno rastjo 4 %. »Težišče se konstantno spreminja, vmes nas je doletela celo gospodarska kriza in obdobje covida. A Europark kljub vsemu temu od leta 2009 raste, prihod drugih trgovskih centrov in konkurentov pa se pri nas sploh ni poznal,« je pokomentirala center managerka Europarka, Simona Mandl.
[[image_2_article_80349]]
Investicije v vrednosti 24 milijonov evrov
»Od leta 2019 do 2025 smo vlagali v premišljene investicije, s čimer zagotavijamo še kakovostnejšo in trajnostno naravnano nakupovalno izkušnjo,« je povedala center managerka Europarka, Simona Mandl. Ob tem je dodala, da so za takšne in drugačne investicije do danes namenili 24 milijonov evrov.
V prvi polovici avgusta so tako zaključili prenovo sanitarij, v letošnjem letu pa so med ključnimi projekti še obsežna prenova zgornjega parkirišča, sanacija vhodov 3 in 11 ter zamenjava tekočih stopnic. Posodobili so tudi sistem požarne varnosti, pomemben korak na področju energetske učinkovitosti pa predstavija investicija v gradnjo banke ledu za učinkovitejše hlajenje objekta.
Recikliranje starih klopi, zamaknjena košnja in druge okolju prijazne odločitve
Pri Europarku Maribor trajnost ni le beseda, temveč praksa, ki se prepleta z vsakodnevnim delovanjem destinacije. »Obiskovalce nagovarjamo k okolju prijaznejšim odločitvam z mnogimi projekti. Ponujamo kar 15 polnilnic za električna vozila ter možnost izposoje koles prek sistema MBajk. Že vrsto let organiziramo tedensko Ekološko tržnico, kjer poleg lokalno pridelanih izdelkov ponujamo tudi vsebine o ekološkem kmetovanju. Dodatno skrb za odgovorno ravnanje z viri pa predstavijajo zbiralniki za rabljena oblačila, obutev in hišni testil, ki so na voljo v kletni etaži,« je izpostavila center managerka Europarka, Simona Mandl.
[[image_1_article_80349]]
Posebej ponosni so tudi na projekt menjave klopi, pri katerem so uporabili dele obstoječih klopi in tako sledili načelom krožnega gospodarstva. Prav tako že več let z zamaknjeno košnjo travnikov ob objektu spodbujajo biodiverziteto ter čebelam in drugim opraševalcem omogočajo dostop do cvetočih rastlin.
Čaka nas širitev trgovine Pandora in prihod nove blagovne znamke
V zadjem letu je Europark obiskovalcem ponudil še bogatejšo nakupovalno izkušnjo z odprtjem številnih novih trgovin. Med njimi izstopajo največja optika Clarus v Mariboru, prva samostojna trgovina Vero moda v Sloveniji, Lelosi, JACK & JONES, Kopitarna Sevnica, Skechers, Bottega Verde in Trafika 3DVA.
Posebej navdušuje tudi prenovljena trgovina Buzz na novi, večji lokaciji, ki omogoča širši asortiment in boljšo uporabniško izkušnjo, ter novosti, kot sta prva trgovina KIKO Milano v Sloveniji in modna trgovina Fracomina.
V prihodnjih mesecih Europark načrtuje še širitev trgovine Pandora ter prihod nove blagovne znamke Rinascimento.
»Povezanost z lokalnim okoljem je za nas ena najpomembnejših vrednot«
»Povezanost z lokalnim okoljem je za nas ena najpomembnejših vrednot, « pove center managerka Europarka, Simona Mandl. Že vrsto let gradijo močna in dolgotrajna partnerstva z lokalnimi organizacijami, društvi in institucijami, kar omogoča raznoliko in kakovostno ponudbo za obiskovalce. Prostor redno odpirajo za dobrodelne akcije, izobraževalne projekte ter ustvarjalne pobude šol in društev, hkrati pa bogatijo kulturno dogajanje v mestu.
V preteklih letih so se v Europarku odvijali številni prvi tovrstni dogodki v nakupovalni destinaciji, kot so razstava kač, Brazilski karneval in festival narodno-zabavne glasbe. Obiskovalce so raveseljevali izobraževalni dogodki, na primer »Otroci, dobrodosli na Luni« in »Mali raziskovalci morja«, s številnimi dobrodelnimi projekti, kot so »Dobro je delati dobro« in »Europarkov humanitarni sklad«, pa pomagajo tistim, ki potrebujejo podporo. Prav tako so že vsa ta leta podporniki Festivala Lent, največjega kulturnega dogodka v Mariboru.
Štiridnevno praznovanje
»Praznovanje Europarkovega rostnega dne je že tradicionalno eden naših najbolj obiskanih in priljubljenih dogodkov v letu, letošnja 25. obletnica pa bo še posebej živahna in polna vrhuncev,« je uvodoma povedala vodja marketinga Europarka, Vanja Bele Kovačič.
Med 3. in 6. septembrom so pripravili pester program z vrhunskimi glasbenimi nastopi, rojstnodnevnimi popusti ter programom za vso družino. Od srede, 3. septembra, do petka, 5. septembra, bodo obiskovalci lanko uživali v glasbenih nastopih Marka Škugorja, Fehtarjev ter legendarnih štajerskih pevcev: Alfija Nipiča, skupine Čudežna polja ter Rudija Šantla. V soboto, 6. septembra, bo najmlajše zabaval Ribič Pepe, po nakupovalnih ulicah pa se bo sprehodilo 25 pisanih maskot z DJ-jem.
Praznovanje se bo zaključilo s sladkim presenečenjem za 25. rojstni dan. »Pri nas rojstnega dne ne praznujemo le septembra, temveč celo leto,« je povzela Vanja Bele Kovačič, vodja marketinga Europarka.
Pestro dogajanje tudi v drugi polovici leta
Pestro dogajanje pa se bo v Europarku nadaljevalo tudi po septembrskem praznovanju. Že konec meseca bosta v nakupovalni destinaciji potekala sejem gramofonskih plošč in Evropska noč raziskovalcev, načrtujejo pa tudi virtualno predstavitev jesenskih modnih trendov.
Oktobra se obiskovalci lahko veselijo priljubljenega nakupovalnega dogodka in razstave malih živali, november pa bo v znamenju Festivala medu, tradicionalnega martinovanja s Pubecom, sejma zimske športne opreme ter težko pričakovanega Črnega petka. Decembra bodo nakupovalno destinacijo že tradicionalno obiskali trije dobri možje. »V Europarku tudi v drugi polovici leta pripravljamo raznovrstne vsebine, s katerimi želimo razveseliti obiskovalce vseh generacij,« je sklenila Vanja Bele Kovačič, vodja marketinga Europarka.