Ker se na Osnovni šoli Korena v občini Duplek zavedajo, da se učenci in učitelji v prijetnih in vzdrževanih šolskih prostorih počutijo veliko bolje, so se lotili zanimivega projekta z imenom M3GA šola (Mega šola). Bistvo trajnostno naravnanega projekta, ki ga tako v fazi idejne zasnove kot pri izvedbi sokreirajo učenci, je, da zavrženim predmetom dajejo novo vrednost na način, da iz njih izdelajo stvari ali predmete, ki bodo imeli uporabno ali krasilno vrednost, predvsem pa bodo služili svojemu namenu. Z unikatnim urejanjem prostora pa učenci pridobivajo veliko praktičnega znanja, timsko in medgeneracijsko sodelujejo in doživljajo neznane "razsežnosti". "Otrokom želimo približati razumevanje trajnostnega razvoja za odgovorno ravnanje s prostorom v šoli in izven nje ter razvijati kritično razmišljanje o tem, da sami vplivamo na to, v kakšnem prostoru in okolju živimo," je povedal ravnatelj OŠ Korena Peter Lešnik.
Sedežni garnituri dali novo podobo, dodatne sedeže izdelali iz avtomobilskih gum
Projekt je razdeljen v več faz, z izvedbo so začeli v letošnjem letu. Najprej so učenci predmetne stopnje, v glavnem gre za sedmi in osmi razred, s pomočjo Andreje Zelenik, profesorice likovne umetnosti, ter pod vodstvom zunanje izvajalke, poklicne šivlilje Nataše Dvoršak, na delavnicah spoznavali osnove šivanja, merjenja, krojenja. Nato so s pridobljenim znanjem pretapecirali staro sedežno garnituro in ji z novimi kosi blaga različnih barv dali povsem drugačno podobo. Šivilja za pomoč ni želela prejeti nobenega plačila, pri delu je pomagala tudi učiteljica Metka Kolar Gracej.
[[image_1_article_64611]]
Zbrali in očistili so tudi stare avtomobilske gume različnih velikosti. Hišnik OŠ Korena Marko Grušovnik je izrezal lesene podloge za tabureje, nabavili so peno in po tapeciranju in dodanim lesenim nogam so iz pnevmatik nastali posebni sedeži.
[[image_2_article_64611]]
Novi prostor bo namenjen kvalitetnemu preživljanju prostega časa in učenju
V nadaljevanju so se lotili urejanja velikega in doslej neizkoriščenega prostora na šoli, v katerega bodo med drugim postavili osveženo sedežno garnituro, nove sedeže in še nekaj drugih stvari. Do konca letošnjega šolskega leta bo tam nastal prijeten in dobro izkoriščen prostor za druženje, aktivno ustvarjanje in učenje. Morda bodo v njem izvedli tudi kakšno učno uro. "V tem prostoru smo do zdaj zbrusili stene in jih prepleskali z belo barvo. Učenci jih zdaj poslikavajo s črnim akrilom, pri čemer povezujemo snov iz likovne umetnosti s področja risanja. Na črno-belih stenah bo njihova zgodba; dogodki iz šole, doživljali, sosošolci, učitelji, motivacinske in poučne misli, ... V tem trenutku zbiramo džins, ki ga bomo namestili na obstoječe tabureje in jim prav tako vdihnili novo podobo. V prostor bomo postavili še veliko mizo, sicer pa bo vse postavljeno tako, da bomo lahko določene stvari v prihodnje dograjevali oziroma dodajali in spreminjali," pojasnjuje Andreja Zelenik.
[[image_4_article_64611]]
Marko Grušovnik je učence usmerjal in dajal napotke za varno delo z brusilnimi stroji. Poskrbel je za pomoč pri zaščiti tal, priskrbel sesalni stroj, pomagal pri beljenju sten in s pozitivnim pristopom motiviral vse sodelujoče učence. Kuharice so poskrbele za najboljše sendviče in sok.
[[image_3_article_64611]]
Ko je bilo potrebno ponovno sestaviti novo tapecirano sedežno garnituro, je pomagal tudi ravnatelj Peter Lešnik.
"Želimo si, da učenci spoznajo, da lahko novo znanje osvajajo tudi izven učilnic."
Ker je čas sajenja rastlin, se bo šola v prihodnjih tednih obrnila na starše otrok in jih prosila za sadike, iz katerih bodo učenci naredili tako imenovano zeleno steno, za posajeno pa bodo potem tudi sami skrbeli.
Dela ne bo zmanjkalo
V naslednjih letih se bodo lotili naslednjih faz projekta, v katere bodo vključeni še ostali učitelji in nižji razredi šole. "Želimo si urediti miren bralni kotiček, ki ima čudovit panoramski razgled, barvne sanitarije, polepšati prazne hodnike, učilnice, ... Skratka, želimo si lepše in prijetnejše šole, v kateri se bodo učenci odlično počutili," zaključuje Andreja Zelenik.
Ker rednih ur za likovno umetnost ni dovolj, se večinoma s projektom, ki ga je finačno podprla NKBM, ukvarjajo po pouku, ko je več časa. Učenci so povedali, da na novi prostor z opremo, ki so jo osvežili in dodelali sami, že izjemno težko čakajo. Do zdaj je bil ta prostor prazen in pust, namenjen čakanju med odmori in druženju. Na klopci in zdelanih taburejih je lahko sedelo le 15 učencev, ostali pa na stopnicah in na ploščicah na tleh. Sicer pa učenci ne sodelujejo pa le v izvedbeni fazi, vključeni so bili že pri oblikovanju osnovne ideje in izboru imena projekta.