Občina Duplek je sprejela celostno prometno strategijo, ki predstavlja temeljni dokument za načrtovanje trajnostne mobilnosti v občini v prihodnjih letih. Strategija vključuje ukrepe za izboljšanje pogojev za hojo, kolesarjenje, javni prevoz ter za povečanje prometne varnosti. Občina se s tem dokumentom zavezuje k postopnemu prehodu v bolj trajnostne oblike mobilnosti in k ustvarjanju prijaznejšega življenjskega okolja za vse občane.

Celostno prometno načrtovanje

Iz dokumenta izhaja, da bodo v Dupleku še naprej spodbujali hojo, kolesarjenje in javni prevoz. Občina bo sodelovala v Evropskem tednu mobilnosti, pripravljala akcije z osnovnimi šolami ter ozaveščala o prednostih trajnostnih načinov prevoza. Načrtovana je digitalizacija prometa – z interaktivnimi zemljevidi varnih poti, parkirišč in javnega prevoza ter z možnostjo mobilne aplikacije za pregled voznih redov, prometne informacije in prijavo težav. 

V sodelovanju z državnimi institucijami si bodo prizadevali za vzpostavitev plovnosti Drave med Zgornjim Duplekom in Vurberkom. To bo omogočilo razvoj rekreacijskega in turističnega vodnega prometa, hkrati pa spodbujalo povezovanje naselij ob reki.

Vzpostavljen bo register prometno nevarnih točk, ki bo temeljil na prometnih podatkih in predlogih občanov. Na njegovi podlagi bo občina lažje odpravljala nevarna mesta in povečala varnost vseh udeležencev. Občina bo postopno preurejala ulice v varna in prijetna območja za pešce in kolesarje, z umirjanjem prometa, ozelenitvijo, urbano opremo in prilagoditvami prometnega režima. Prve preizkuse bo izvedla v izbranem naselju.

Javni prevoz

Občina želi, kot izhaja iz celostne prometne strategije, pogostejše, zanesljivejše in bolje usklajene avtobusne povezave, posebej za dijake, študente in zaposlene. Vozni redi bodo prilagojeni potrebam prebivalcev, spremembe pa jasno objavljene. Prenovili bodo obstoječa in postavili nova postajališča, z nadstreški, klopmi, razsvetljavo, kolesarskimi stojali in dostopi za invalide.

Ob tem preučujejo možnost vključitve Dupleka v mariborski mestni avtobusni sistem, kar bi pomenilo več voženj in lažjo povezavo z mestom – zlasti za dijake, študente in zaposlene.

Spodbujali bodo uporabo koles in avtomobilov v povezavi z javnim prevozom – z varnimi kolesarskimi potmi, kolesarnicami in parkirišči za prestop na avtobus (npr. pri gramoznici v Dupleku). Del šolskih prevozov naj bi se vključil v sistem javnega potniškega prometa, kar bi zmanjšalo stroške občine in izboljšalo dostopnost prevozov tudi zunaj šolskih ur. V strategiji je omenjena nadgradnja sistema prevozov na klic za nujne in posebne potrebe ter razmišljanje o turističnem vlakcu, ki bi povezoval zanimive točke in popestril turistično ponudbo. O uvedbi bodo odločali po posvetu z občani in ponudniki.

Kolesarjenje

Občina bo redno vzdrževala obstoječe kolesarske poti, zlasti Dravsko kolesarsko pot. V načrtu je povezana in varna mreža kolesarskih poti po celotni občini.

Med pomembnimi projekti so: državna kolesarska pot D3 proti Ptuju ter obnova dela proti Mariboru, varne poti do osnovne šole, povezava z občino Lenart in celo kolesarska žičnica čez Dravo do občine Starše.

Občina bo postavila pokrite kolesarnice v Spodnjem in Zgornjem Dupleku, stojala po naseljih, počivališča ob poteh ter servisne postaje in polnilnice za e-kolesa – za še udobnejšo in trajnostno uporabo koles. V načrtu je tudi sistem za izposojo e-koles, povezan z drugimi občinami. Postaje bodo predvsem ob Dravski kolesarski poti in v središču Spodnjega Dupleka. Omenja se možnost vzpostavitve kolesarskega poligona za učenje varne vožnje.

Hoja

Občina bo redno obnavljala in širila obstoječe pešpoti, posebna pozornost bo namenjena dostopnosti za invalide, starše z vozički in starejše.

Zaradi večje varnosti bodo uredili nove hodnike na ključnih lokacijah: ob cesti Spodnji Duplek - Dvorjane, pri Osnovni šoli Duplek, pri bencinski črpalki MOL ter v Zimici, Zapolutkah, Vurberku in Zgornji Koreni.

V načrtu so še nove sprehajalne poti in park pred domom starostnikov v Spodnjem Dupleku ter park pri multicentru Baraka. Izvedena bo analiza vseh prehodov za pešce, izboljšana bo osvetlitev, signalizacija in preglednost, kjer bo potrebno, pa bodo dodani semaforji na pritisk tipke.

Osebni motorni promet

Ob omenjenem bodo še redno vzdrževali in rekonstruirali ceste, za večjo varnost bodo uvedli  prikazovalnike hitrosti in druge ukrepe na odsekih s pogostimi prekoračitvami hitrosti in območja umirjenega prometa okoli šol, vrtcev, domov za starejše ter v naseljih z večjo prometno obremenitvijo.

Spodbujeno bo tudi Park & Ride parkirišče pri gramoznici, za prehod na javni prevoz ali skupno vožnjo.

Na regionalni cesti med Zgornjim in Spodnjim Duplekom bodo zgrajena krožna križišča, kar bo povečalo pretočnost in varnost. Ob križiščih bodo urejene površine za pešce in kolesarje ter izboljšana osvetlitev. Občina bo poskrbela za varen in pregleden dostop do šole, z novim cestnim priključkom, talnimi oznakami, površinami za pešce in kolesarje ter območjem omejene hitrosti. Za večjo dostopnost bo uvedeno kratkotrajno parkiranje in nadzor nad napačnim parkiranjem.