Nadzorni center Dars, ki vrši nadzor na vkopom Malečnik, je dogodek zaznal nekaj pred sedmo uro zjutraj. Po besedah predstavnika Darsa Mitje Stojnška so o dogodku takoj obvestili regijski center za obveščanje. Dokler so lahko, so pristojne oskrbovali z dodatnimi informacijami, a je dim v nekaj minutah zakril pogled videonadzornim kameram, pozneje pa je vsa oprema v požaru tudi zgorela.

Kot je pojasnil poveljnik Gasilske brigade Maribor Primož Osojnik, so po prvih informacijah, da gre za prometno nesrečo, med vožnjo na sam kraj intervencije prejeli dodatne informacije, da je ob prometni nesreči prišlo do požara in da je v 185 metrov dolgem predoru več ujetih oseb.

Tako je prišlo do aktivacije dodatnih ekip s strani Gasilske brigade Maribor in vseh trieh sektorjev brigade. ”Takoj je stekla naloga ene ekipe tehničnega reševanja, dve ekipi podpore z gasilnim sredstvi, da so začele čim hitreje prodirati do zadnjega vozila,” pove vodja intervencije Drago Žibek.

”Vozila so bila v katastrofalnem stanju, vse je bilo zogljenelo in do konca nismo vedeli koliko ljudi imamo v predoru ujetih,” pove Primož Osojnik.

Žibek nadaljuje, da je bila celotna odprtina v predor v plamenih. ”Vsa tri vozila so bila od začetka pa kakšnih 100 metrov v notranjost vkopa v intenzivnem požaru. Takoj smo vedeli da gre za intenziven požar, zato so aktivnosti kar hitro stekle,” še doda. Po njegovih besedah so v prvi fazi potrebovali predvsem velike količine vode s katero so plamene, temperature in vse gorljive snovi, držali pod nadzorom, vsaj toliko, da so lahko napredovali, do vozila v katerem bil lahko bil ujet voznik. Na srečo so se vsi vozniki uspeli rešiti.

Vse skupaj je sodelovalo 120 gasilcev s 33 vozili.

V nesreči udeležena cisterna, ki je prevažala kalcijev karbonat

V nesreči so bila udeležena dva tovorna vozila in pa cisterna. ”Prvo tovorno vozilo je imelo naloženo blago, drugo je prevažalo avtomobile, tretje pa cisterno s kalcijevim karbonatom,” je povedal Osojnik. Tako je bil aktiviran tudi Ekološki laboratorij z mobilno enoto (ELME), ki je vzel vse vzorce požarne vode in snovi, ki so se prevažale v tovornih vozilih in koncesionar za odvoz nevarnih odpadkov.

Avtoceste imajo sicer lovilne posode oziroma bazene, ki so ujele večino tekočin, vendar, kot pove Osojnik, je nekaj steklo tudi preko, a da ne gre za nevarne snovi. Nafta iz rezervoarjev vozil pa bo prečrpana s strani koncesionarja.

V predoru se je temperatura dvignila na 800 stopinj

Po besedah Draga Žibeka je bila nesreča ena najslabših kombinacij, ki jih gasilec lahko doživi na intervenciji. ”Torej velika toplotna obremenitev, ogromno produktov gorenja, veliko vnetljivih snovi, torej plastike, gum”.

Zaradi temperatur se je začel rušiti celo strop na samem vkopu. ”Beton je bil obremenjen z zelo visokimi temperaturami, preko 1000 stopinj. Tisti, ki so se umikali, ker so porabili kisik, so poročali, da je temperatura spodaj, na metru, metru in pol višine, skoraj 800 stopinj. Lahko si samo predstavljate kako je bilo na stropu vkopa,” o izjemno visokih in nevarnih pogojih še doda.

Že tretja nesreča v dveh mesecih

”V dveh mesecih je to že tretja težja prometno nesrečo, kar se tiče tega odseka, tovornih vozil,” opozori Osojnik. Prva prometna nesreča je bila brez smrtnih žrtev, vendar z veliko materialno škodo, pri drugi pa je prav za tunelom Vodole v smeri Dragučove, pri trku v drugo tovorno vozilo, 46- letni voznik, sicer slovenski državljan, utrpel tako hude poškodbe, da je na kraju nesreče umrl. Včerajšnja nesreča pa je, po besedah Osojnika, po obsegu najhujša.

Predstavnik Darsa pri tem pojasnjuje, da je odsek označen v skladu s pravilnikom. ”Vsi zastoji so dodatno zavarovani, še več kot je to potrebno,” še pove.

Do nadaljnjega promet poteka po eni polovici dvosmerno

Pozno popoldan so na tem delu preusmerili promet na drugo polovico avtoceste proti Ljubljani in bo v dolžini približno 3,5 km potekal dvosmerno. Zaradi zagotovitve varnosti uporabnikov bo pokriti vkop Malečnik v smeri Avstrije do nadaljnjega zaprt. Tako bo vse dokler bo trajala sanacija predora Malečnik po nesreči. Kot so še naknadno sporočili iz Darsa, ugotavljajo, da je prišlo do večjih poškodb objekta, med drugim je uničena elektroinštalacijska oprema, poškodbe so tudi na betonskem oboku in na prometni opremi.

Po intervencijskem komisijskem pregledu ter analizi betona in ostalih potrebnih preiskavah bo znanih več informacij glede predvidenega datuma odstranitve zapore in nadaljnjem poteku prometa na tem območju, še poudarjajo v Darsu.

Zaradi ureditve Dars pričakuje tudi več zastojev. ”Zagotovo bo nekaj težav in več zastojev, večja dela, ki jih izvajamo na odseku Dragučova, se počasi zaključujejo, vendar bo ta vzpostavitev zapore ena plus ena skozi  sosednjo cev predora, zagotovo slabo vplivala na pretočnost, glede na to, da je pred nami turistična sezona,” pove Mitja Stojnšek. Promet bodo tako poskušali preusmerjati na alternativne povezave, tudi preko Hrvaške. Pri tem pozivajo vse voznike, da redno spremljajo spletne strani in aplikacije, preko katerih lahko prejmejo informacije o prometu v realnem času in se s tem izognejo morebitnim zastojem in zamudam.