Direkcija RS za infrastrukturo je danes sporočila, da je prejela pravnomočno gradbeno dovoljenje za začetek gradnje mariborske zahodne obvoznice. Gre za izvedbo prvega dela prve etape obvoznice, ki je sicer razdeljena na tri etape. V tem delu bo zgrajen prvi del odseka med Streliško in Kardeljevo cesto v dolžini 380 metrov.
"Pravnomočno gradbeno dovoljenje pomeni po letih zastojev pomemben premik v realizaciji tega dolgo pričakovanega projekta," so danes sporočili z direkcije.
Reševanje nesoglasij in izzivi pri pridobivanju dovoljenj
Za prvo etapo obvoznice do Kardeljeve ceste, ki obsega skupno 1,3 kilometra, je bil izvajalec gradbenih del izbran pred dvema letoma, nato pa so čakali na gradbeno dovoljenje. Med drugim so reševali nesoglasja s stranskimi udeleženci, ki menijo, da predvidena trasa obvoznice poteka preblizu njihovih objektov, ter lastniki zemljišč, po katerih bo tekla cesta.
[[image_1_article_80481]]
Zaradi zahtevnosti postopkov so prvo etapo razdelili na dva dela. Zdaj je pravnomočno gradbeno dovoljenje za prvi del, v Mariboru pa upajo, da bo po njegovi izgradnji mogoče takoj nadaljevati še z izgradnjo drugega dela.
Župan optimističen glede začetka del
Mariborski župan Saša Arsenovič se je danes zahvalil vladi za pomembne premike na področju gradnje zahodne obvoznice. "Upamo, da bo uvedba v delo v najkrajšem možnem času in se bo gradnja zahodne obvoznice, ki jo pričakujemo že tako dolgo, začela še letos," je povedal.
Sprejeti državni prostorski načrt za nadaljnje etape
Za drugo in tretjo fazo obvoznice so že dlje časa čakali sprejetje državnega prostorskega načrta. Vlada ga je sprejela prejšnji teden. Sprejeta uredba je podlaga za izdajo gradbenega dovoljenja, zato je njeno sprejetje po navedbah ministrstva za naravne vire in prostor pomemben korak k uresničitvi enega ključnih infrastrukturnih projektov, ki bo dolgoročno prispeval k razvoju Maribora in Podravja.
Ključna prometna povezava za razbremenitev mesta
Z obvoznico bo vzpostavljena prometna povezava s Koroške proti Podravju in avtocestnemu omrežju, ob tem pa razbremenjeno središče Maribora.
Načrtovana je štiripasovna cesta v dolžini 4,3 kilometra. Druga in tretja etapa predstavljata odsek od podaljška Kardeljeve ceste preko Tržaške ceste do priključka na avtocesto v Slivnici.