V Cerkvenjaku, majhni slovenskogoriški občini, ki leži v jugozahodnem delu nekdanje skupne lenarške občine, vidijo velik potencial v vzletišču v Čagoni, s katerim že več kot 20 let upravlja tamkajšnji Aeroklub Sršen. Vzletišče, ki ga po potrebi koristi tudi protitočno letalo Letalskega centra Maribor, je namenjeno ultralahkim letalom, motornim zmajem in motornim padalcem. Omenjene letalne naprave so spravljene v bližnjem hangarju, h kateremu bodo letos dodali še manjši montažni objekt.
Označenih je 750 metrov piste, uporabnih pa vseh 900 metrov
Travnata vzletno-pristajalna steza je bila še do lani dolga 700 metrov, konec leta so jo podaljšali za dodatnih 200 metrov, zaključna dela na novi pridobitvi pa so člani aerokluba opravili v času od 9. do 13. aprila letos. "V tem času smo na podaljšano pisto položili več kot 500 talnih označb. V bistvu gre za betonske prane plošče, ki omejujejo stezo od robnega dela, z njimi pa sta oblikovani tudi številki na obeh straneh, ki označujeta kompasno smer steze," nam je pojasnil tajnik Aerokluba Sršen Cerkvenjak Vito Kraner, sicer direktor občinske uprave v Cerkvenjaku.
[[image_3_article_65365]]
Kot dodaja, je v tem trenutku označene 750 metrov steze, saj je zaradi nujnosti priletne cone, ki je vezana na morebitne ovire (npr. višje delovne stroje) na bližnji cesti ob hangarju, start piste premaknjen za 150 metrov višje. Če na cesti ni ovir in z njimi povezanih varnostnih tveganj, lahko piloti uporabljajo vseh 900 metrov vzletno-pristajalne steze.
[[image_4_article_65365]]
Protitočno letalo bo lažje vzletalo in pristajalo
Vzletišče je zdaj označeno v skladu z navodili in veljavno zakonodajo na način, da lahko piloti stezo varno uporabljajo. Sledi še pridobitev obratovalnega dovoljenja s strani uprave za civilno letalstvo, ki ga je potrebno obnavljati na eno leto. Cerkvenjaško vzletišče je sicer še vedno na voljo Letalskemu centru Maribor kot alternativno letališče za izvajanje obrambe pred točo. Ker je steza podaljšana, bo njihovo letalo v Cerkvenjaku pristajalo in vzletalo še lažje kot doslej, zlasti v slabem vremenu. "Dodatnih 200 metrov bistveno poveča krog letal, ki lahko uporabljajo naše vzletišče."
[[image_7_article_65365]]
Do poletja bodo ob hangarju postavili pomožni modelarski objekt
Ob tem so še dodatno pognojili travno rušo, ki so jo v podaljšanem delu steze posejali že lani. Za vzletanje in pristajanje letal je namreč zelo pomembno, da je trava čim bolj gosta. Poleg tega so člani aerokluba, skupaj jih je bilo okoli 25, v delovni akciji zahodno od hangerja zasuli obstoječi odvodni jarek, še prej pa v njega položili odvodne cevi. Na ta način so pripravili plato za montažni objekt, ki ga bodo postavili še letos, prvenstveno pa bo namenjen članom njihove modelarske sekcije.
[[image_1_article_65365]]
[[image_2_article_65365]]
V obstoječem letališkem hangarju namreč ni dovolj prostora za shranjevanje opreme za vzdrževanje letališča (kosilnice in drugo orodje) ter opreme za izvajanje modelarstva. To težavo bodo rešili s postavitvijo montažnega objekta v skupni površini okoli 35 kvadratnih metrov.
[[image_6_article_65365]]
Na letalski dan trikolesniki v zraku in na tleh
Kraner je pojasnil, da imajo za postavitev pomožnega montažnega modelarskega objekta za shranjevanje orodja, opreme in mehanizacije pridobljena vsa potrebna soglasja, upajo pa, da ga bodo uspeli postaviti do njihovega največjega dogodka - letalskega dne. Ta bo potekal 22. junija, ko bodo v Cerkvenjaku znova z licenciranimi letali pod oblake na panoramske lete popeljali vsaj 200 ljudi. Poleg tega bodo takrat uradno predali namenu podaljšano pisto, če bodo končana dela, tudi novi modelarski objekt. Atrakcija letalskega dne bodo, podobno kot lani, motoristi na trikolesnikih. Pričakujejo jih okoli 200.