Projekt predstavlja nadgradnjo in razširjenje programov Modre hiške, ki je izobraževalni center, v katerem izvajajo dogodke za otroke in odrasle. Delavnico so vzpostavili v prostorih starejše stavbe zraven gasilskega doma, na Turnerjevi ulici v Framu.

Spodbujanje ustvarjalnosti

Namen novega projekta je povezovanje otrok, mladih in odraslih preko tehniškega in naravoslovnega ustvarjanja. Spodbujati želijo razvoj praktičnih veščin, promovirajo pa tudi skupinsko delo in pozdravljajo razvijanje lastnih podjetniških zamisli pri mladih. Idejni vodja je Danilo Kozoderc, moderator, trener in svetovalec, ki se s tovrstnimi projekti ukvarja že več časa. Sam o Modri delavnici pravi, da osnovna  ideja izhaja iz družinskega projekta:

»Za lastne otroke smo iskali možnosti za njihov razvoj in seveda iz tega, ker ni bilo v lokalnem okolju na voljo veliko dejavnosti za otroke.«  Leta 2016 so se prijavili na razpis Evropskega sklada za regionalni razvoj v okviru LAS – Dobro za nas: »Prepoznali smo priložnost, da lahko razvijemo center tehnike in naravoslovja za otroke, mlade in tudi odrasle. V šoli je vse premalo priložnosti, da se otroci lahko učijo z delom, ustvarjajo s svojimi rokami in in tako na najbolj uspešen način vstopajo v svet naravoslovja in tehnike.«

Obnovili so zapuščene prostore

V občini Rače-Fram so bili ideji naklonjeni in so podprli dejavnost, ki bo združevala več generacij občanov. Obnovili so občinske prostore, ki so bili prazni in zapuščeni že več kot deset let – zavod je poslopje prejel v brezplačen najem in vzpostavil center tehniškega ustvarjanja. Partnerja pri projektu sta še Orodjarstvo Gorjak, ki bo prevzelo izpeljavo aktivnosti druge faze projekta in Zavod SiOK iz Slovenske Bistrice..

Ponudba je zastavljena široko in razvija radovednost

Danilo Kozoderc, sicer tudi inženir elektrotehnike in profesor sociologije in filozofije pravi, da je prostor namenjen otrokom in odraslim, ki želijo realizirati svoje tehniške ideje. Modra delavnica ponuja učenje upravljanja s 3D tiskalnikom in laserskim gravirnim strojem, sete Lego Education za mehanske stroje, spoznavanje z alternativnimi viri energije ter robotiko, pa tudi delavnico za obdelavo lesa, kuhinjo, lončarsko vreteno in peč za žganje keramike. Mesečno jih obišče okrog 60 otrok, ki jih najbolj navdušuje, da ob koncu v rokah držijo rezultat svojega dela.

Takojšnji odzivi strojev in vidni dosežki lastnega udejstvovanja so po mnenju Kozoderca zelo dobrodošla spodbuda za nadaljnje učenje, razvijanje radovednosti in naravoslovnega mišljenja: »Doslej so že izdelali raketo na vodni pogon, ob tem spoznali osnovne zakonitosti tlaka in sil, sedaj pa pripravljajo verižni eksperiment. Učenje je za njih zabavno – nekaj kar radi počnejo.«

Odprto imajo vsak dan

Modra delavnica obratuje vsakodnevno, med 9. in 16. uro, izven tega časa pa potekajo delavnice –veliko teh je tudi brezplačnih. Spodbujajo samostojnost otrok pri ustvarjanju, da se s stroji in orodji naučijo svojo idejo izpeljati od zamisli do izdelka. V ponudbi imajo tudi delavnice, ki jih pripravijo za zaključene skupine ali za razrede, ki pri njih lahko preživijo naravoslovni oziroma tehnični dan. Do sedaj jih je obiskalo že 15 zaključenih skupin, pripravili pa so tudi delavnice za vzgojitelje in učitelje. Dnevni obiskovalci so predvsem otroci, ki se vračajo iz šole in stari starši, ki pridejo po nova znanja z vnuki. Kozoderc pravi, da si želijo še več dnevnih obiskovalcev, ki bi začutili, da lahko pri njih ustvarjajo, se učijo in uresničujejo svoje ideje.

Načrtujejo medgeneracijsko povezovanje in sodelovanje s šolami

Načrti za čim zanimivejšo izmenjavo med starejšimi in mladimi so še v pripravi, a predstavljajo pomembno smernico za prihodnji program. Gostje Modre delavnice so že bili starejši, ki obiskujejo medgeneracijski center Danica v Račah, odzvali so se tudi povabilu za nadaljnje obiske. Planirajo tudi partnerstva s šolami  pri razvoju naravoslovnih in tehničnih dejavnosti in jim tudi pomagati pri snovanju dejavnosti za nadarjene učence. Želijo si še povezovanja s podjetji in v sodelovanju z njimi, bi mladim omogočili konkretne izkušnje, ki bi jim pomagale tudi pri odločanju za poklic.