Maribor

Bodo cesto skozi Stražun zaprli za promet?

Sara Jagodič, 02.08.22 ob 07:03

Cesta med Kosovelovo in Belokranjsko ulico resda za marsikoga pomeni hitro prometno povezavo med Pobrežjem in Teznom, a služi tudi kot pot k divjim odlagališčem odpadkov.

Bodo cesto skozi Stražun zaprli za promet?

Na eni izmed preteklih sej mestnega sveta se je med pobudami mestnih svetnikov znašla tudi pobuda Josipa Rotarja iz Liste kolesarjev in pešcev. “Skozi Stražunski gozd poteka tudi cesta med Kosovelovo in Belokranjsko ulico, ki za marsikoga pomeni hitro prometno povezavo med Pobrežjem in Teznom, hkrati pa služi kot priročna dostavna pot za odlagalce najrazličnejših kosovnih odpadkov, od gradbenega materiala, do zavrženega pohištva, vreč in celo nevarnih odpadkov,” je dejal Rotar.

Bližnjica do sosednje četrti in do divjih odlagališč

Stražun velja za nekakšen mestni gozd, ki predstavlja urbano oazo. Je priljubljena rekreativna točka za številne Mariborčane in Mariborčanke, skozenj pa vodijo številne ceste, ki povezujejo različne mestne četrti in krajevne skupnosti. Večji del Stražuna se nahaja v mestni četrti Pobrežje, manjši pa v mestni četrti Brezje – Dogoše –Zrkovci, medtem ko se mestna četrt Tezno zgolj dotika gozdnega roba.

Ena najbolj problematičnih poti skozi Stražun, z vidika odlaganja odpadkov, je prav večidel makadamska cesta med Kosovelovo in Belokranjsko ulico, kjer velikokrat končajo večji kupi odpadkov in tam tudi ostanejo. 

Čeprav gre za priročno in dobrodošlo prometno povezavo med Teznom in Pobrežjem, pa se kaj lahko zgodi, da bo ta zaradi nevestnih odlagalcev odpadkov zaprta. “V Listi kolesarjev in pešcev predlagamo, da se omenjena cesta popolnoma zapre za promet, ter se na ta način prepreči dodatno uničevanje Stražunskega gozda,” je na seji izpostavil Rotar.

Pobudo, da bi cesto zaprli, občina podpira

Na Mestni občini Maribor se omenjene problematike zavedajo in že izvajajo aktivnosti za ohranjanje narave in gozdov ter težijo k izvedbi aktivnosti, ki bi pozitivno vplivale na gozdni prostor. Gozdovi v mestu in na njegovem obrobju nedvomno zvišujejo kakovost bivanja ter so pomembni in nepogrešljivi zaradi zagotavljanja socialnih in ekoloških funkcij.

Tako smo v preteklih letih na območju Stražuna izvedli več aktivnosti, na tak način pa predvsem skrbimo za ugodno stanje gozdnega prostora (revitalizacija tamkajšnjih mlak, priprava idejne zasnove za zaščito izvirov, ki napajajo mlake, odvoz večjih kupov odpadkov (največ zelenega obreza) predvsem ob prometnicah, čiščenje nekaterih vrtnih parcel v lasti MOM, odstranjevanje invazivk, zasaditev avtohtonih grmovnic in gozdnega drevja, izobraževalno-ozaveščevalni dogodki ob sodelovanju NVO-jev, priprava novih vsebin skozi participativni proračun, priprava Odloka o razglasitvi GPN, idr.),” so sporočili z Mestne občine Maribor.

V bodoče se bomo intenzivneje ukvarjali tudi s komunikacijo z različnimi deležniki (lastniki, obiskovalci) na tem področju, kar bo zagotovo pozitivno vplivalo na odnos do gozda.

Pobudo, da bi torej sporno cesto zaprli za promet, občina podpira. “Kar zadeva promet skozi Stražun, predvsem povezava med Teznim in Pobrežjem po Belokranjski in Kosovelovi ulici, iz mnogih okoljevarstvenih razlogov zagotovo podpiramo pobudo o popolnem zaprtju te povezave za ves motorni promet,” sporočajo z Mestne občine Maribor.

Glede možnosti izvedbe te pobude je potrebna strokovna proučitev s strani prometne stroke, kar bo pokazala prometna študija, ki jo bo mariborska občina naročila predvidoma še v letu 2022. Ob zapori prometa je zagotovo smiselno urediti tudi ustrezna parkirišča na robu gozda kot vstopne točke za obiskovalce Stražuna.

Kot kaže tako opozorila niso zalegla in bo v prihodnje potrebno zapreti cesto in tudi fizično onemogočiti odlaganje odpadkov, da bi preprečili nadaljnje onesnaževanje gozda.