Analiza stanja Titovega mostu, predstavljena na marčevski seji mestnega sveta, je razkrila resno potrebo po prenovi enega najpomembnejših prometnih povezovalcev v mestu. Most, zgrajen med letoma 1961 in 1963, je po več kot šestih desetletjih uporabe izpostavljen strukturnim obremenitvam, ki terjajo tako takojšnje kot srednjeročne ukrepe.
Srednjeročni in dolgoročni ukrepi
Po pregledu iz leta 2022 in podrobni statično-dinamični analizi osrednjega dela mostu iz leta 2024 je bilo ugotovljeno, da bi neukrepanje lahko vodilo do hujših poškodb v prihodnosti. Zato je Mestna občina Maribor (MOM) že začela izvajati prve nujne ukrepe.
Kratkoročni ukrepi vključujejo:
- zamenjavo dotrajanih dilatacij,
- vzpostavitev monitoringa stanja konstrukcije,
- prepoved prometa za vozila nad 25 ton,
- prepoved motornega prometa na pločnikih,
Srednjeročno pa se načrtuje obsežnejša sanacija, ki bo vključevala:
- zamenjavo dela nateznih kablov in upornika,
- sanacijo srednjega člena mostu,
- odpravo lokalnih poškodb in
- potresno ojačitev konstrukcije.
Obnova ocenjena na sedem milijonov
Ocenjena vrednost gradnje novega mostu je okoli 20 milijonov evrov, sanacija obstoječega objekta, pa bi občino stala približno 7 milijonov evrov.
Kot so nam pojasnili pristojni, trenutno poteka priprava razpisne dokumentacije za izbor izvajalca projektne dokumentacije za rehabilitacijo mostu. Mestna uprava zagotavlja, da bo javnost z načrti obnove seznanjena, ko bo projektna dokumentacija zaključena.
Bo most med prenovo v celoti zaprt?
Na vprašanje o morebitni popolni zapori mostu so z MOM odgovorili, da si bodo prizadevali, da bo sanacija potekala brez popolne zapore:
»Vsekakor se nagibamo k temu, da sama sanacija poteka tako, da Titov most ne bo zaprt v celoti,« so pojasnili.
Natančen načrt vodenja prometa bo sestavni del projektne dokumentacije, zato bo več znanega ob njeni pripravi. Kdaj bo obnova dejansko stekla, je odvisno od zaključka projektne dokumentacije in zagotovitve sredstev v prihodnjih občinskih proračunih.