Prihodnost letališča Edvarda Rusjana Maribor še vedno ni jasna. Na Ministrstvu za infrastrukturo so dejali, da dokončne odločitve še niso sprejeli. Vrhunska letališka infrastruktura bo tako še naprej bolj samevala.

Družba SHS Aviation, ki je imela v lasti Aerodrom Maribor, je pred meseci po slabih dveh letih odpovedala najemno pogodbo za mariborsko letališče. Po šestmesečnem odpovednem roku se je letališče vrnilo v upravljanje državi. Po tem, ko so letališče zaprli za en dan, saj Družba za razvoj infrastrukture – DRI upravljanje investicij, d.o.o., ni pravočasno pridobila obratovalnega dovoljenja, je ponovno začelo obratovati po rednem urniku. Njihova vloga pa naj bi bila zgolj začasna, po pogodbi bodo letališče upravljali najkasneje do 31. decembra 2020.

V zadnjih letih je sicer letališče povsem zamrlo, lani so beležili zgolj okoli 2700 potnikov. Od tega 1174 na čarterskih letih in 1171 na redni liniji vmes propadle družbe VLM Airlines v München in Antwerpen. Na področju tovornega prometa so zabeležili 234 ton tovora.

Želja, da bi bilo na letališču nekoč več življenja

»Žal mi je, da je od velikopoteznih načrtov in sanjskih obljub kitajskega najemnika ostalo tako rekoč nič. Pravzaprav samo problemi, ki pa jih na ministrstvu za infrastrukturo jemljemo kot izzive, da bi res to vrhunsko infrastrukturo uspeli spraviti v življenje. Dejstvo je, da letališče obratuje, želela pa bi si, da bi tudi delovalo,  torej da bi bilo na njem življenja več kot danes,« je konec julija dejala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek.

Letališče je bilo pred leti obnovljeno z evropskim denarjem, tega – dobrih 10 milijonov, bo država morala vrniti, v kolikor jim ne uspe ohraniti mariborskega letališča.

Ministrstvo še ni sprejelo dokončne odločitve

Zanimalo nas je kakšna je vizija razvoja mariborskega letališča, na Ministrstvu za infrastrukturo so nam nekoliko skrivnostno odgovorili: »MZI še ni sprejelo dokončne odločitve glede nadaljnjega razvoja letališča Edvarda Rusjana Maribor. Tudi v prihodnje si bomo prizadevali zagotoviti nemoteno obratovanje letališče z namenom zagotavljanja mednarodnih zračnih prevozov – prevoz potnikov, pošte in ali blaga.«

Delo na Letališču Edvarda Rusjana Maribor trenutno, kot so zagotovili na DRI, ki je letališče sicer prevzelo v začasno upravljanje 18. julija, poteka brez posebnosti. Od prevzema letališča pa do 27. avgusta je bilo na letališču izvedeno eno, v tem mesecu pa sta predvideni dve šolanji. V tem obdobju je bilo skupaj prepeljanih 1162 potnikov ter opravljenih enajst čarterskih poletov.

Strošek plač ocenjen na dobrih 90 tisočakov

Iz Aerodroma se je sicer v DRI prezaposlilo štiriindvajset zaposlenih, trenutno pa je na mariborskem letališču zaposlenih 27 sodelavcev in sodelavk. »Skupni strošek plač na tem projektu je predviden v višini 50.000 evrov, stroški upravljanja letališča pa v višini  dobrih 90.000 evrov na mesec – vključno s stroški dela.«