Letališče Edvarda Rusjana Maribor se že dolgo sooča z velikimi izzivi in negotovo prihodnostjo. Medtem ko je streha potniškega terminala že več kot leto dni po hudem neurju še vedno v razsulu, celovita sanacija stavbe in jasna razvojna pot letališča ostajata neznanka. Vprašanje, kakšna bo prihodnost druge največje letališke infrastrukture v državi, tako že dolgo buri duhove. Zato smo na Maribor24.si pred dnevi k razmisleku povabili tudi vas, naše bralce.
Prihodnost naj bo ''kombinirana''
V anketi, ki smo jo objavili na spletnem portalu, smo vas vprašali: »Kakšna naj bo prihodnost mariborskega letališča?« Odzvalo se vas je 390, več kot polovica (52 odstotkov/201 glas) pa vas meni, da bi letališče moralo razvijati kombinacijo različnih dejavnosti: potniški promet, tovorne lete, čarterske turistične povezave in druge funkcije.
[[image_1_article_79530]]
18 odstotkov (71 glasov) sodelujočih si želi rednih potniških linij, 12 odstotkov anketirancev (48 glasov) meni, da letališče nima prihodnosti v nobeni od predlaganih oblik, sledijo še logistični leti (9 odstotkov/37 glasov) in čarterske turistične linije (8 odstotkov/33 glasov).
Prvi koraki k sanaciji, a izzivi ostajajo
Kmalu po objavi ankete je Ministrstvo za infrastrukturo sporočilo pomembno novico: izbrali so izvajalca za sanacijo strehe potniškega terminala. Pogodbo v vrednosti skoraj 905.000 evrov z davkom bo izvedlo podjetje Karbo storitve. Kljub temu, da je podjetje Klemaks oddalo nekoliko cenejšo ponudbo, je bila skupaj z dvema drugima zavrnjena kot nedopustna. Poškodovana streha, posledica lanskega poletnega neurja, naj bi bila sanirana jeseni letos, več kot leto dni po dogodku.
Vendar pa je sanacija strehe šele prvi korak. Za celovito obnovo terminala še vedno ni izbranega projektanta, saj je bil razpis za njegovo izbiro junija razveljavljen. Dodatno negotovost prinaša tudi državni prostorski načrt (DPN), ki je ključen za morebitno širitev letališča. Njegov sprejem ni pričakovan pred majem 2027, in to le pod pogojem, da ne bo prišlo do novih zamikov.
Prihodnost upravljanja in zanimanje vlagateljev
Trenutno letališče upravlja državna družba DRI, katere mandat se izteče konec leta 2026. Takrat naj bi ministrstvo objavilo razpis za izbiro novega dolgoročnega upravljavca. Ena od možnih rešitev ostaja Javni holding Maribor, kjer ideja o prevzemu še ni zamrla. Direktor Holdinga, Andrej Rihter, v letališču vidi priložnost predvsem za kargo promet in civilno-vojaško letalstvo. Kljub temu pa opozarja na dolgotrajnost ključnih načrtov, kot je podaljšanje vzletno-pristajalne steze, ki se vlečejo že 15 let.
Mariborsko letališče je v preteklosti že pritegnilo zanimanje mednarodnih vlagateljev. Lani se je zanj zanimal nemški TUI Airlines, pred kratkim pa so Ministrstvo za infrastrukturo po poročanju časnika Večer obiskali tudi predstavniki dubajskega logističnega velikana DP World.