Aerodrom Maribor je leto 2016 padcu prometa primerno zaključil z znatno nižjimi prihodki kot leto pred tem. Prihodki od prodaje družbe, ki je bila do tedaj še v lasti Delavske hranilnice, so z 876.000 padli na nekaj manj kot 700.000 evrov, kljub temu pa jim je uspelo znatno znižati izgubo. Ta je lani znašala 36.000, leto prej pa 280.000 evrov.

Lani zaposlovali

Kot je še razvidno iz letnega poročila, objavljenega na spletni strani Ajpesa, se je bilančna izguba podjetja ob koncu lanskega leta povečala že na 1,28 milijona evrov. Aerodrom Maribor, ki je pred nekaj meseci prešel v roke kitajskega kapitala in od države prejel dolgoročni najem mariborskega letališča, je lani tudi zaposloval, saj je v podjetju leto 2016 končalo 34 ljudi, pet več kot leto pred tem.

Med tistimi, ki so tik pred koncem lanskega leta prišli na novo v družbo, je tudi eden od dveh direktorjev Boris Bobek. Ta se je v času prodajnega postopka pridružil Ladimirju Brolihu, oba sta tudi po spremembi lastništva še vedno na čelu družbe. Bo pa Aerodrom Maribor v kratkem zaposlil še štiri dodatne ljudi, večinoma gasilce in vzdrževalce.

Sicer pa mariborsko letališče kljub prihodu novega lastnika, družbe SHS Aviation, še vedno bolj ali manj miruje. Njihova belgijska letalska družba VLM Airlines je prav ta teden za svoja letala fokker 50 prejela letalsko licenco, lastniki pa so se vsaj za zdaj zavili v molk. Namesto njih mariborski župan Andrej Fištravec zatrjuje, da bo promet na letališču stekel mesec dni po prejemu licence.

Želijo enajst rednih linij

Za državo, ki je v posodobitev letališke infrastrukture vložila večmilijonska sredstva, tudi evropska, za zdaj zadržkov ni, saj ji je najemnik letališča poravnal prve dogovorjene obroke najemnine, ki mesečno znašajo 92.000 evrov. Najnovejše poročilo združenja evropskih letališč pa je medtem navedel, da je Aerodrom Maribor februarja beležil vsega 43 potnikov.

V zadnjih letih je letališče največ potnikov naštelo v letu 2015, ko je tudi po zaslugi uspehov mariborskega nogometnega kluba beležilo okoli 25.000 prevozov, lani so slednjih beležili le še nekaj manj kot 9000. Kot je znano, je prvi mož družbe SHS Aviation Pang Siu Yin ob podpisu najemne pogodbe z državo v začetku marca že za letos napovedal 11 rednih linij, med drugim s kitajskimi mesti Xian, Chongqing in Nanchang. Letalski licenci v Belgiji in Sloveniji so pričakovali do konca maja, nakup kar dveh airbusov pa je napovedoval že za marec.

Visokoleteči načrti o dveh milijonih potnikov in 160.000 tonah pretovora letno do leta 2028, pa tudi o nakupu šestih letal A320 in 15 letal A330, so v strokovni javnosti naleteli na precej skepse, saj bi s takšnimi številkami prekašali skoraj vsa sosednja letališča.

STA