Eden največjih izzivov pri nakupu oblačil pa je izbira prave velikosti. Čeprav naj bi bile konfekcijske številke pomoč pri orientaciji, nas v praksi pogosto zmedejo bolj kot pomagajo.

Obvezno, a ne enotno označevanje tekstilnih izdelkov

Znotraj Evropske unije sicer velja obvezno označevanje tekstilnih izdelkov, vendar to ne vključuje enotnega sistema velikostnih številk. Razlike med državami so tako nastale predvsem zaradi različnih telesnih značilnosti posameznih populacij, kar pa se odraža tudi v številkah na etiketah.

Italijani tako slovenskim konfekcijskim številkam prištejejo +4 (naša 38 je njihova 42), Nemci običajno šivajo nekoliko večje kroje, Francozi, Španci in Portugalci pa imajo številke le za eno višje kot mi. Svoje sisteme imajo tudi Velika Britanija, ZDA, Avstralija in Japonska. Tako britanska konfekcijska številka 10 ustreza evropski 38 in ameriški številki 8. Ob tem ne gre pozabiti na črkovni sistem, ki od XS do XXXL dodatno odpira prostor za interpretacijo. Piko na i pa doda še prilagoditev krojev za azijski trg, kjer svetovne znamke pogosto zmanjšujejo velikosti, da ustrezajo tamkajšnjim potrošnikom.

Džins oziroma "kavbojke" so zgodba zase

Njihovo številčenje temelji na dveh dimenzijah, to je širini pasu (W) in dolžini hlačnice (L), izraženih v inčih. Na primer W31/L34 pomeni pas širine 31 inčev in dolžino hlačnice 34 inčev. V poplavi različnih sistemov so kupci pogosto prepuščeni lastnim izkušnjam, tabelam pretvorb in natančnemu branju opomb proizvajalcev o krojih posameznih modelov.

Zato ne preseneča, da se tudi v Sloveniji pojavljajo pobude za ureditev tega področja. Na spletni strani Predlagam.vladi.si, se je denimo pred časom pojavil ta predlog: "Predlagam uvedbo podzakonskega akta, ki bi od trgovcev na drobno zahteval označevanje tekstilnih izdelkov z uveljavljenimi Evropskimi konfekcijskimi številkami." Uvedba podzakonskega akta, ki bi v Sloveniji trgovce zavezal k obveznemu označevanju oblačil po evropskem konfekcijskem sistemu, bi bila korak v smeri večje preglednosti in zaščite potrošnikov.