Stroški popravil električnih avtomobilov po nesrečah ostajajo višji od tistih za primerljiva bencinska ali dizelska vozila, se pa vrzel zmanjšuje, kažejo podatki Združenja nemških zavarovalnic GDV. A se hkrati krči tudi prednost električnih avtomobilov po pogostosti vloženih odškodninskih zahtevkov za zavarovanja.

Trenutna razlika med 15 in 20 odstotki

Zahtevki za kasko zavarovanja za popolnoma električna vozila so trenutno v povprečju od 15 do 20 odstotkov višji kot za podobne modele z motorji z notranjim zgorevanjem. Pred letom dni je bila razlika od 20 do 25 odstotkov, poročilo GDV povzema nemška tiskovna agencija dpa.

Pogostost vlaganja odškodninskih zahtevkov za električne avtomobile je medtem še vedno manjša kot pred letom dni, a se prednost električnih avtomobilov pred drugimi na tem področju zmanjšuje. Odškodninskih zahtevkov za kasko zavarovanja za električne avtomobile je zdaj od 10 do 15 odstotkov manj kot tistih za primerljiva vozila z notranjim zgorevanjem. Pred letom dni jih je bilo manj za od 15 do 20 odstotkov.

"Ker na ceste prihaja vse več električnih avtomobilov, so vzorci odškodninskih zahtevkov zanje vse bolj podobni tistim za primerljiva vozila z motorji z notranjim zgorevanjem," so navedli v GDV.

Več izkušenj

Ocenili so še, da imajo mehanične delavnice, vlečne službe, gasilci in cenilci čedalje več izkušenj s poškodovanimi električnimi avtomobili.

Kot so poudarili, so to pozitivne novice za nemški prehod na okolju prijaznejši promet. Če bi bila popravila še naprej tako draga, bi javnost namreč težje sprejela okolju prijaznejše avtomobile, menijo.

V Nemčiji od 1. aprila po cestah vozi več kot 1,7 milijona osebnih električnih avtomobilov, kar je petkrat več kot v začetku leta 2021. Njihov delež med vsemi osebnimi avtomobili je 3,5-odstoten, kažejo uradni podatki.