Mnogi vozniki pri točenju goriva počnejo napake, ki so lahko za motor škodljive, finančno neugodne ali celo nevarne. Portal B92 opozarja na tri najpogostejše napake in pojasnjuje, zakaj se jim je vredno izogniti.
Vožnja “na rezervo”
Veliko voznikov na bencinsko črpalko zavije šele, ko se prižge opozorilna lučka za nizek nivo goriva, številni pa vozijo tudi takrat, ko kazalec že skoraj doseže ničlo. A kot piše B92, bi morali gorivo natočiti že, ko nivo pade pod četrtino rezervoarja. Na dnu se namreč nabira nesnaga, ki lahko poškoduje sistem vbrizgavanja in zmanjša zanesljivost motorja.
Poleg tega se pri dizelskih motorjih ob popolnem izpraznjenju rezervoarja lahko pojavijo dodatne težave, saj je ponovni zagon precej bolj zahteven.
Točenje goriva “do vrha”
Čeprav ima vsaka točilna ročka sistem za samodejno zaustavitev nekateri vozniki vztrajajo in nadaljujejo točenje “do vrha”. Kot opozarja B92, nekateri sistemi presežek goriva vračajo nazaj v polnilnik, voznik pa ga kljub temu plača.
Kjer točenje do vrha tehnično ni omejeno, pa lahko takšno početje obremenjuje sistem, zmanjšuje njegovo zanesljivost in povzroči izlivanje goriva. To pa pomeni tveganje za onesnaženje okolja ali celo požarno nevarnost.
Strokovnjaki zato svetujejo, da se voznik držite osnovnih pravil: točite pravočasno, pokrovček vedno namestite na predvideno mesto in prenehajte z dolivanjem takoj po samodejnem zaustavljanju točilne ročke.
Pokrovček, ki med točenjem visi ob vozilu
Veliko voznikov po odprtju rezervoarja pokrovček pusti viseti ob karoseriji, namesto da bi ga pritrdili na notranjo stran pokrova, kjer je zanj predvideno mesto. Mnogi celo ne vedo, da ta nosilec sploh obstaja.
Težava takšne navade je v tem, da se pokrovček ob drgnjenju hitro umaže, umazanija pa lahko ob naslednjem točenju zaide v rezervoar in ogrozi delovanje motornega sistema.