Ugledna vzgojiteljica in avtorica uspešnice Vzgoja podjetnika, Margot Machol Bisnow, se je pogovarjala s 70 starši, ki so vzgojili uspešne odrasle. Tako je ugotovila, katere so bile najpogostejše navade pri vzgoji otrok, ko so bili le-ti majhni. V članku za CNBC je pojasnila, da je šlo za raznoliko skupino, ki je vključevala ljudi različnih ras, veroizpovedi, dohodkov, družinskih struktur in izobrazbe. Poleg staršev se je pogovarjala tudi z uspešnimi odraslimi, ki so odraščali v tovrstnih družinskih okoljih. V nadaljevanju predstavljamo zaključke, do katerih je prišla.
Podpirali so strasti svojih otrok
Vzgojiteljica je poudarila, da je imel vsak uspešen odrasli, s katerim se je pogovarjala, v otroštvu kakšno strast. Pri tem so imeli pomembno vlogo tudi njihovi starši. "Ker je bila dejavnost nekaj, kar so izbrali, so bili navdušeni, da bodo pri tem trdo delali. Naučili so se vzdržljivosti in vztrajnosti ter postali zelo spretni. Te izkušnje so jih naučile verjeti v svoj uspeh, ko v nekaj vložijo vse. Čeprav mnogi starši niso razumeli strasti svojih otrok, so jih podpirali, ker so videli veselje, ki jim ga je to prineslo," je poudarila.
Otroke so naučili sprejeti neuspeh
Margot Machol Bisnow je v svoji raziskavi ugotovila, da so bili najbolj pripravljeni tvegati tisti, ki v mladosti niso bili kaznovani ali naučeni strahu pred neuspehom. "Njihovi starši so jih vedno učili, da je sicer dobro tekmovati, se boriti za uspeh in zmago, dobro pa je tudi izgubljati. Neuspehi so priložnost za učenje, rast in razvoj odpornosti. Starši, s katerimi sem se pogovarjala, so namesto tega vedno hvalili trud svojih otrok,« je pojasnila.
Spodbujali so radovednost in avtonomijo
Otroci, ki jih spodbujamo k radovednosti, se naučijo, da bodo, če bodo še naprej raziskovali, našli način za izboljšanje ali razširitev. "Bodoči podjetniki so se od svojih staršev naučili vprašati: 'Ali mora biti tako? Kako lahko stvar izboljšam?'. S temi vprašanji se pogosto začnejo najuspešnejše zgodbe," je dodala in pojasnila, da mnogi starši niso želeli, da bi se njihovi otroci kar zadovoljili z nečim, "kot je". "Ko so njihovi otroci postali starejši in bolj sposobni, so se tudi starši uprli skušnjavi, da bi naredili ali popravili stvari namesto njih. Namesto tega so svojim otrokom dali orodja za reševanje problemov," je dodala.
Poudarjali so empatijo in sočutje
"Večina podjetnikov se je zgodaj naučila sočustvovanja z drugimi in odraščala v želji po reševanju skrbi in težav ljudi okoli sebe in v svojih skupnostih," trdi pedagoginja. Ljudje, s katerimi je govorila, so bili vzgojeni z "resnično željo po izboljšanju življenja ljudi. Njihovi starši jim nikoli niso povedali, da je cilj zaslužiti največ denarja, čeprav je bil to pogosto rezultat," je še pojasnila. Odraščanje v takšnem okolju je takratne otroke, danes pa odrasle in uspešne ljudi, spodbujalo k ustvarjanju umetniških del, izdelkov ali storitev, ki so lahko drugim prinašale olajšanje in veselje.