Paraliza izbire ali paraliza analize je izraz, ki označuje močno čustveno reakcijo, ki jo doživimo, ko moramo nekaj izbrati. Pri tem gre za pretirano analizo dane situacije, kar pa za posledico prinese ohromljenost pri sprejemanju odločitev. Posameznik se z situacijo ne zna spopasti, jo oceni kot komplicirano, odneha ali se prepozno odloči, ko čaka na boljšo rešitev.

Paraliza pogostejša pri nakupu dražjih izdelkov

Paraliza izbire se pojavi pogosto pri nakupu dražjih izdelkov, kot so recimo mobilni telefoni. Posameznik bo tako raziskal različne znamke, modele, preveril specifikacije izdelka, primerjal cene, prebral ocene ter pogledal več videjev o tem izdelku.

Z raziskovanjem bo posameznik odkril več novih stvari o izdelku. Pri tem bo naletel na mobilni telefon, ki ima fantastično kamero, na drugega, ki ima izjemno vzdržljivo baterijo, na tretjega, ki prejema več posodobitev. Pri tem je v strahu, da bo izbral napačen model in da bo kupil takšnega, s katerim na koncu ne bo zadovoljen, ravno zaradi ogromnih izbir ter vseh primerjav.

Čakanje se pogosto ne izplača

Morda si kdo misli, da če bo čakal še nekaj časa, da bo našel ravno tisti izdelek, ki bo ustrezal vsem njegovim potrebam, vendar pogosto temu ni tako. 

Paralizo doživljamo večkrat dnevno

Takšne situacije lahko doživljamo skoraj vsak dan. Gremo po nakupih in med vsemi znamkami nismo prepričani, kateri mehčalec kupiti. Odpremo poln hladilnik in ne najdemo ničesar za jesti. Prav tako odpremo polno omaro z oblačili in nimamo ničesar za obleči. 

Danes se nam tako ponuja vedno več stvari in vse je na dosegu roke. Čeprav je vedno dobro imeti več možnosti, pa lahko preveč izbire povzroči zmedenost ter strah pred napačno izbiro, zato mnogi pogosto ne izberejo ničesar. 

Da bi se izognili paralizi izbire, je potrebno, da določimo prioritete ter sprejeti dejstvo, da popolna odločitev, popoln izdelek ali popolna storitev ne obstaja. Le eden nam v danem trenutku najbolj ustreza.