Trenutna zdravstvena in gospodarska kriza je pomembnost agilnosti podjetij še okrepila in poudarila razlike med podjetji. Na spremembe pripravljena je tista organizacija, ki je pripravljena na vse. Lahko se hitro prilagaja spreminjajočim se okoliščinam ter zahtevam svojih strank in tudi zaposlenih. Takšna organizacija je zavezana nenehnim izboljšavam in inovacijam ter je sposobna hitrega prilagajanja svojih izdelkov in storitev vedno novim potrebam trga. Kot opozarjajo strokovnjaki, pa ta sposobnost spreminjanja ne pomeni, da organizacije ne potrebujejo trdne strukture. Agilno podjetje mora biti stabilno in osredotočeno na svoje glavne prednostne naloge, saj bi nenehne spremembe drugače lahko vodile v kaotičnost.
Podjetja potrebujejo agilnost na vseh nivojih
Agilna podjetja prihodnosti potrebujejo jasno določeno vizijo in strategijo delovanja, kar je naloga vodij. Zaposleni morajo to vizijo poznati, jo ponotranjiti ter živeti pri opravljanju svojih vsakodnevnih nalog. Pomembno je, da lahko zaposleni sodelujejo pri odločanju o zadevah, na katerih delajo in o katerih vedo največ v podjetju. Takšen pristop opolnomočenja zaposlenih bo ugodno vplival na njihovo zavzetost ter bo omogočal, da kar najbolje izkoriščajo svoje potenciale, tako v korist podjetja kot svoje poklicne in osebnostne rasti. Možnost sprejemanja odločitev, dostopnost informacij in stik s strankami je prava pot za agilno prihodnost podjetja. Zaposleni pa morajo biti pripravljeni na različne vrste nalog, na sprejemanje odločitev, občasno tveganje in vedno nove izzive.
Imajo starejši zaposleni mesto v agilni prihodnosti?
Podjetja, ki so zavezana uspehu, priznavajo nujnost prilagajanja in sprememb tudi v organizacijski kulturi in delovnem okolju. Trend staranja prebivalstva povečuje starost zaposlenih in ta bo še rasla. Čeprav v praksi starejši še vedno pogosto zapuščajo delovna mesta prezgodaj, to dolgoročno ne bo vzdržno. Potrebna so prilagajanja in spremembe na vseh straneh. Proces bi se moral začeti s prepoznavanjem potreb, vrednot in interesov starejših zaposlenih. Da bi starejši ostajali na delovnih mestih in bi se lahko uspešno prilagajali nenehnim spremembam sodobnega poslovnega sveta, morajo njihova delovna mesta izpolnjevati določene pogoje. Hkrati morajo starejši zaposleni izpolnjevati zahteve glede potrebnega znanja, spretnosti in sposobnosti, ki jih delo zahteva. Obstaja veliko dejavnikov, ki vplivajo na sposobnost in pripravljenost zaposlenih, da nadaljujejo z delom v poznejših letih. To so na primer dostopnost izobraževanj in dodatnih usposabljanj, kadrovska politika upravljanja starejših zaposlenih in odsotnost starostne diskriminacije.
Številne raziskave so že davno ovrgle stereotip, da so starejši zaposleni manj okretni kot njihovi mlajši kolegi, a ta je še vedno precej prisoten. Starejši imajo modrost in so doživeli že veliko prestrukturiranj ter so navajeni na spremembe. Čas je, da delodajalci spoznajo njihovo vrednost, jih ustrezno vključijo in jim omogočijo nadaljnjo karierno pot.
Projekt »Razvoj celovitega poslovnega modela za delodajalce za aktivno in zdravo staranje zaposlenih (Polet)« sofinancirata Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada ter Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Republike Slovenije.