Med prazniki si običajno privoščimo več, kot si lahko, na plan pride tudi kakšna večja ali manjša razvada, meja pri (pre)najedanju se povečuje, sledijo pa posledice, ki jih ne občutimo samo med prazniki. Naše telo kar kliče po vzpostavitvi ravnovesja, raznovrstni hrani, gibanju ter počitku, česar pa po besedah predsednice Lekarniške zbornice Slovenije ne smemo zanemariti skozi vse leto.

Med prazniki so bile mize, tako kot vsako leto, bogato obložene. Praznična hrana je pogosto bogata z maščobami, zlasti nasičenimi, s soljo in sladkorjem. “Lahko rečemo, da to velja za vse praznike, ne samo novoletne. Preobilica hrane je zelo obremenjujoča za telo. Seveda, prisotne so bile tudi večje količine alkohola. Na ta način je tveganje za preobremenitev želodca in jeter še toliko večje,” pojasnjuje predsednica Lekarniške zbornice Slovenijemag. Darja Potočnik Benčič.

Raznovrstna hrana skozi vse leto

“Ne le med in po praznikih, ampak skozi vso leto bi morali uživati raznovrstno prehrano. V naše obroke moramo vključiti dovolj sadja in zelenjave, ki so vir zaščitnih snovi, prispevajo k dobri prebavi, hkrati pa tudi energijsko in hranilno uravnotežijo obrok. Med ogljikovimi hidrati svetujem, da v naše jedilnike vključimo izdelke iz polnovrednih žit,” razlaga Potočnik Benčičeva in dodaja, da bomo le tako zaužili dovolj vitaminov in mineralov ter zlasti dovolj vlaknin. Naša prebava nam bo namreč hvaležna.

Ne le med in po praznikih, ampak skozi vso leto bi morali uživati raznovrstno prehrano. V naše obroke moramo vključiti dovolj sadja in zelenjave, ki so vir zaščitnih snovi, prispevajo k dobri prebavi, hkrati pa tudi energijsko in hranilno uravnotežijo obrok. Med ogljikovimi hidrati svetujem, da v naše jedilnike vključimo izdelke iz polnovrednih žit.

“In ker imajo polnovredna žita nižji glikemični indeks, bo tudi občutek sitosti daljši. V trenutni situaciji, ko več časa preživimo doma, imamo tudi več časa za pripravo hrane. Zdravi obroki, pripravljeni iz raznovrstnih in polnovrednih živil, so lahko še bolj okusni kot tisti, ki vsebujejo veliko enostavnih sladkorjev in maščob,” še pojasnjuje Potočnik Benčičeva.

Ne pozabimo na rekreacijo

Za zdrav način življenja pa je poleg zdrave in uravnotežene prehrane izredno pomembno tudi gibanje in počitek, na katerega skorajda kar malo pozabimo. “Naj nas nižje temperature, sneg in dež ne odvrnejo od telesne aktivnosti (daljši sprehod, tek ali hitra hoja). Če nam vremenske razmere res niso naklonjene, lahko vadimo doma,” opozarja Potočnik Benčičeva.

Naj nas nižje temperature, sneg in dež ne odvrnejo od telesne aktivnosti (daljši sprehod, tek ali hitra hoja). Če nam vremenske razmere res niso naklonjene, lahko vadimo doma.

Z gibanjem in rekreacijo občutno zmanjšamo nevarnost za bolezni srca in ožilja, nižja sta krvni tlak in holesterol, manjša je možnost za življenje ogrožajoče srčno žilne dogodke, kot sta možganska kap ali infarkt. Ustrezna in redna telesna aktivnost je tako brez dvoma pomemben del zdravega življenja.

Ko prazniki minejo, nam je sicer kar nekoliko žal, a naše telo nam pravzaprav sporoča, da so k sreči minili. Zaradi prazničnega prenajedanja in uživanja večjih količin alkohola so lahko namreč tudi po praznikih prisotne bolečine v želodcu, napihnjenost, zaprtje, slabost ter nespečnost in splošno slabo počutje.

Najpogostejša posledica nepravilnega prehranjevanja pa je prekomerna telesna teža. S tem, ko smo pridobili na teži, se tudi na sploh slabše počutimo, veliko bolj so obremenjeni naši sklepi in mišice, a tudi srce, pljuča, trebušna slinavka. Dejstvo je, da ravno v prazničnem obdobju pridobimo glede na celo leto največ kilogramov.

“Najpogostejša posledica nepravilnega prehranjevanja pa je prekomerna telesna teža. S tem, ko smo pridobili na teži, se tudi na sploh slabše počutimo, veliko bolj so obremenjeni naši sklepi in mišice, a tudi srce, pljuča, trebušna slinavka. Dejstvo je namreč, da ravno v prazničnem obdobju pridobimo glede na celo leto največ kilogramov,” še pojasnjuje predsednica Lekarniške zbornice.