V sodobnem času je vedno pogosteje, da se nam tako mudi, da kupljene izdelke kar na hitro zložimo v vrečke, brez velike pozornosti na podrobnosti. Blagajničarke skenirajo izdelke hitreje, kot jih kupci uspejo odstranjevati s traku. Ob plačilu nas včasih zmede naglica, zato račun ostane kar tam. A doma se pogosto vprašamo: Kam je izginil ves ta denar?
Zato je pomembno, da račun vedno vzamemo s seboj in ga pregledamo, saj nas lahko drobna napaka stane več, kot bi si mislili.
Računi niso vedno brezhibni
Zaposleni v trgovinah vedo, da se napake dogajajo. A v poplavi izdelkov in hitrem tempu dela ni mogoče vsega nadzorovati, sploh ko gre za pravilno označene cene. Ena od izkušenih blagajničark je za portal Bild opozorila:
»Ljudje slepo zaupajo, da je vse v redu, kar je velika napaka.« Tudi po upokojitvi še vedno ob petkih in sobotah dela v trgovini in pravi, da lahko nepregledan račun pomeni, da plačamo preveč tudi za 10 ali celo 20 evrov.
Pogoste napake, na katere velja biti pozoren
1. Dvakrat skenirani izdelki
To se največkrat zgodi pri večjih nakupih, kjer so enaki izdelki zloženi skupaj. »To se zgodi vsaj enkrat v vsaki izmeni,« pove blagajničarka.
2. Napačno označeno sadje in zelenjava
Navadna jabolka namesto bio, grenivka namesto velike pomaranče, vse to lahko prinese višjo ceno. Največkrat gre za zamenjave pri paradižnikih, čebuli, jagodah, grozdju …
3. Neodprta embalaža, a vseeno zaračunana v celoti
Če vzamete le del paketa (npr. 4 steklenice iz paketa s 6) in embalaža ostane na traku, se lahko poskenira celoten paket.
Blagajničarka: Račun preglejte takoj po nakupu
Blagajničarka ob tem svetuje, da je najbolje račun pregledati takoj po nakupu, še preden zapustite trgovino - pa naj bo papirnat ali digitalni v aplikaciji. »Ko enkrat odidete, je reklamacijo težje urejati,« še je dejala.