Kolekcija črno-belih fotografij je nastala koncem leta 2021 kot odgovor na skomerciaziran odnos modne industrije do ženskega telesa, na vsakodnevne zahteve po absolutni točno določeni urejenosti, po modnih smernicah svetovnih ženskih tabloidov. Na fotografijah so prikazani ženski akti v točno določeni pozi, na prav vsaki fotografiji pa lahko po navedbah Fotokluba Maribor, katerega član je tudi avtor razstave Miha Kacafura, najdemo dokaze, da je ženska tista, ki fotografijo obvladuje in v svoji pozi čuti tako moč kot tudi svobodo, da izrazi svojo ranljivost.

Vsa ženska telesa so v svoji posebnosti in edinstvenosti lepa in jih, če se le za kanček umaknemo od `predpisanega` ideala, lahko vidimo kot božanstva, ki nas nagovarjajo in vabijo, da jih občudujemo. Njihove mehke telesne linije pa ne poznajo starosti temveč le koketnost, erotičnost ali umetnost – odvisno od nas, kaj želimo videti,” pojasni Miha Kacafura, avtor razstave Nimfe našega časa. Kacafura tako pri svojih fotografijah ne dopušča stereotipnega pogleda moškega na žensko, temveč priorizira ženski izraz in sprejemanje ter občudovanje telesa v vseh oblikah, to pa stori skozi premišljen, niansiran in raznolik pristop h kompoziciji, svetlobi in k vsakemu posameznemu modelu.

Akt je v primeru ženske politična drža

Na razstavi si bo tako mogoče ogledati akte 36 neprofesionalnih modelov, ki so v vlogi novodobnih nimf nastopale pred objektivom fotografa. Akt ima sicer eno najdaljših ikonografskih sledi, njegov razvoj pa je neločljivo povezan s človeškim pojmovanjem lepote. “Želim, da v tej kolekciji vidite polbožanska bitja v človeški podobi. Lahke in razigrane, lepa čudovita bitja – nimfe. Njihovo bivališče je vsa narava: gore, gozdovi, reke, polja. Vse, kar diha, vre, vihra zaradi svoje nemirne skrbnosti. V vsakem šepetu vetra in hrupu potoka – nimfa je božanski duh matere Zemlje in nadaljevanje vrste,” je pred odprtjem razstave zapisal Kacafura.

Akt in zavestna odločitev ženske, da je fotografirana gola, sta v vsakem primeru politična drža, če se tega ženska in gledalec zavedata ali ne. Golo žensko telo in čaščenje lepote le-tega v vsaki obliki, sta načina, da ženska zavrne dolgoletno ponotranjanje lepotnih in družbenih standardov in obeleži svoje mesto v svetu. Nimfe, polbožanska bitja v človeški podobi, upodobljene kot prelepe ženske, povezujemo z naravo, kjer bi naj tudi prebivale. Njihov dom je vse kar diha, živi, zavedajo se, da so ključen del narave in njena mojstrovina, ob tem pa tudi ponosno lastijo svoje golo telo.

Zadnja leta so bila zaznamovana s širjenjem pozitivnega odnosa do telesa, z de-objektifikacijo ženske in opolnomočenjem ženske, ki želi izraziti svojo seksualnost. Na fotografiji Mihe Kacafure akt ni omejen na le eno od teh kategorij. Črno-bele fotografije prikazujejo žensko telo v točno določeni pozi. Na prav vsaki fotografiji pa lahko najdemo dokaze, da je ženska tista, ki fotografijo obvladuje, in v svoji pozi čuti tako moč kot tudi svobodo, da izrazi svojo ranljivost.

Fotografije torej niso orientirane le na estetsko vrednost, temveč so poskus normalizacije telesa v vseh njegovih oblikah, in prostor, kjer lahko ženski modeli izpostavijo in raziskujejo izraz telesa in karakterja. Svetloba in senca sta glavni orodji, s katerima fotograf oriše motive in izpostavi vse karakteristike svojega modela. Cilj ni, da bi telo izgledalo popolno, le iskreno,” je pred odprtjem razstave zapisala kuratorka Sara Nuša Golob.

Miha Kacafura pri svojih fotografijah ne dopušča stereotipnega pogleda moškega na žensko, temveč prioritizira ženski izraz in sprejemanje ter občudovanje telesa v vseh oblikah, to pa stori skozi premišljen, niansiran in raznolik pristop h kompoziciji, svetlobi in k vsakemu posameznemu modelu.

Razstava je na ogled v mariborski Fotogaleriji Stolp. Kacafura, ki je sodeloval pri 76 skupinskih in pripravil kar 11 samostojnih razstav, je sicer od leta 2011 aktivni član Fotokluba Maribor, kjer je podpredsednik in skrbnik ateljeja. Glavni žanr, s katerim se ukvarja so akti, posveča pa se tudi krajinski fotografiji, portretom in v manjši meri tihožitjem. V lanskem letu mu je za fotografske uspehe, mednarodna fotografska zveza FIAP podelila naziv AFIAP, mednarodno priznanje za fotografskega umetnika.