Skladno z letošnjo temo mednarodnega muzejskega dne so v Muzeju narodne osvoboditve Maribor pripravili nov projekt, s katerim muzej dodatno približujejo mladim. V sodelovanju z osnovnima šolama Draga Kobala in Bojana Ilicha so danes pokazali, da lahko zbirke povežejo muzej in šolo, v šoli pa delavce in učence ter učne predmete.
Projekt Skozi vrata v preteklost je po besedah direktorice Muzeja narodne osvoboditve Maribor Aleksandre Berberih-Slana namenjen približanju muzejske zbirke mladim, da bi ti začutili njen pomen in moč. V sodelovanju vsako leto z drugima šolama bodo poskušali šolarjem prikazati določeno zgodovinsko obdobje.
Letos so vključili osnovni šoli Draga Kobala in Bojana Ilicha. Na prvi so vhodno avlo prestavili v čas na prelomu iz 19. v 20. stoletje in med drugim postavili meščanski salon, delavsko izbo, dekliško šolo in kemijski laboratorij. Učiteljice in nekateri šolarji so oblekli kostume in odigrali prizore, ki so jih sami spisali. Mednje se je vključila tudi direktorica muzeja, ki se je preoblekla v gospo Franzisko Scherbaum iz nekoč pomembne mariborske družine.
Na Osnovni šoli Bojana Ilicha so se znašli v obdobju med svetovnima vojnama s poudarkom na takratnih športnih aktivnostih. Otroci so si v spremstvu športnice iz tistega obdobja lahko ogledali razstavo o telovadcu Josipu Primožiču, se seznanili s staro športno opremo ter spoznali nekaj gimnastičnih vaj.
Po besedah učiteljice zgodovine na Osnovni šoli Draga Kobala Marjetke Berlič so k sodelovanju povabili učence osmega in devetega razreda ter učiteljice različnih predmetov, ki so se nad idejo močno navdušili. Za ostale šolarje je bil projekt vse do današnjega dne skrivnost, zato je bilo njihovo presenečenje, ko so danes ob prihodu v šolo stopili 100 let v preteklost, veliko.
Projekt, ki ga bodo za javnost ponovili jeseni, se navezuje na temo mednarodnega dneva muzejev Muzejske zbirke povezujejo in temo dnevov evropske kulturne dediščine Dediščina gre v šole. Vsebina projekta je v veliki meri stvar odločitve učiteljev in učencev, medtem ko muzej priskrbi kostume in predmete iz preteklosti.
“S tem dogodkom danes smo pokazali, da muzejske zbirke lahko dejansko povezujejo,” je pojasnila Berberih-Slana. “Povezujejo muzej s šolo in obratno. Povezujejo muzejske delavce s šolskimi delavci in otroki, pa tudi na nek nov način učitelje in otroke. Hkrati smo pokazali, da se lahko v zgodbo o gospe Scherbaum ali smučarki iz obdobja med obema vojnama vključijo čisto vsi šolski predmeti, na primer tudi športna vzgoja in kemija, ki ju ponavadi ne povezujemo z zgodovino.”