Zaradi daljšega obdobja izbora, trajalo je leto in pol, je selektorica Nika Leskovšek, izbrala več predstav kot običajno – šestnajst. Strokovna žirija je v predstavah iskala vsestransko dovršenost, Borštnikovo nagrado za predstavo v celoti pa je podelila Škofjeloškemu pasijonu, predstavi, ki je nastala v koprodukciji Prešernovega gledališča Kranj in Mestnega gledališča Ptuj. Glavni nagrajenec in prejemnik Borštnikovega prstana za življenjsko delo je postal Ivo Barišič, ki je bil ob podelitvi vidno ganjen. Odzval se je z jedrnatim: “Dovolite mi samo stavek. Bili smo skupaj. Hvala lepa.

Žirija posebej izpostavila kakovost slovenskih igralk in igralcev

Nagrado za režijo je prejel Sebastijan Horvat za uprizoritev Cement v produkciji Slovenskega narodnega gledališča (SNG) Drama Ljubljana. Ta je prejela tudi nagradi za scenografijo in oblikovanje svetlobe. Namesto Horvata je nagrado prevzel direktor ptujskega gledališča Peter Srpčič, ki je pozval odločevalce, naj najprej poskrbijo za ljudi. “Gledališče smo ljudje. Tisti, ki ga ustvarjamo, in tisti, ki ste z nami,” je dejal.

Žirija je še posebej izpostavila kakovost slovenskih igralk in igralcev, zato je podelila dve nagradi za igro več kot ponavadi. Prejeli so jih Nina Valič, Jana Zupančič, Nataša Barbara Gračner, Marko Mandić, Marjuta Slamič in Vladimir Vlaškalić, nagrado za mlado igralko pa Lina Akif.

Na začetku nocojšnje prireditve je Društvo gledaliških režiserk in režiserjev letos prvič podelilo nagrado Nepogrešljivi za presežke strokovnega in podpornega dela v gledališču. Namenili so jo tonskemu mojstru Silvu Zupančiču, oblikovalki svetlobe Mojci Sarjaš, čistilki Bojani Bajželj ter dolgoletni direktorici zavoda Bunker Nevenki Koprivšek.

Posebno nagrado po presoji žirije je prejela “dragocena, temeljito zamišljena in odigrana predstava” Požigi v režiji Nine Rajić Kranjac in produkciji SNG Drama Ljubljana. Društvo gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije pa je nagrado za najboljšo predstavo v pretekli sezoni podelilo koreografu Matiji Ferlinu in zavodu Emanat za predstavo Sad Sam Matthäus.

Spomladanski termin naletel na kritike

Festival je letos že drugič potekal v spomladanskem terminu. Zanj si je še posebej prizadeval umetniški direktor

Po besedah umetniškega direktorja festivala Aleša Novaka je Borštnikovo srečanje tudi letos promoviralo in povezovalo slovensko gledališče ter spodbujalo mednarodno uveljavitev slovenske gledališke ustvarjalnosti. Odziv občinstva ga je presenetil. “Mnoge predstave so bile razprodane in če sodimo po letošnji zasedenosti dvoran in obiskanosti festivalskih dogodkov, je jasno, da se je občinstvo po dveh letih koronskih omejitev vrnilo v velikem številu, željno prisostvovati živemu gledališču,” je dejal.

A pomislekom glede nove časovne umestitve festivala se ni mogel izogniti. Igralka Nataša Barbara Gračner je ob prejemu svoje nagrade izrazila prošnjo študentov Akademije za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT), da naj se Borštnikovo srečanje vrne v jesenski čas, ker se ga zdaj zaradi študijskih obveznosti ne morejo udeleževati. “Glede na to, da bodo te generacije naseljevale odre širom Slovenije, ko nas več ne bo, res upam, da bo tej prošnji ugodeno. Pa tudi nam starejšim je tradicionalni termin ljubši,” je dejala.