Razstava Opuščanje vedenja je le ena od zgodb, ki jo je na vpogled kot celoletni projekt v mariborskem Sodnem stolpu 7. oktobra predstavila akademska slikarka Nuša Smolič, sicer Dolenjka, ki živi in ustvarja v Ljubljani, aktivno pa ustvarja tudi na mednarodnih tleh.

Avtorica razstave, foto: Gregor Salobir

Razstava bo na ogled v različnih slovenskih krajih

Razstava v Mariboru, ki si jo je mogoče ogledati vse do 31. oktobra, je pravzaprav prva v seriji, saj bo ta kasneje potovala po različnih koncih Slovenije, vsak mesec pa bo gostovala drugje. Obiskovalci lahko tako med obiskom razstave spremljajo projekt enoletnega ustvarjalnega procesa umetnice. “Iz Maribora se razstava seli v Ljubljano, z otvoritvijo 8. novembra ob v prireditvenem prostoru LG56 v Litostroju in se odvije kot 4-dnevni umetniški festival,” je poudarila avtorica razstave Nuša Smolič.

Z razstavo Opuščanje vedenja v Sodnem stolpu tako predstavlja več kot 400 risb z različnimi tehnikami do formata A3, ki so bile del umetničinega ustvarjalnega procesa skozi celo leto in 30 slik na platnu pod mešanimi tehnikami, v dimenzijah do 2m x 1.20cm.

Na omenjenem festivalu bo tako umetnica predstavljala svoje slikarske pristope v učnih procesih za zunanjo publiko, izvedla razna predavanja na temo umetnosti, okrogle mize, na festivalu pa bodo sodelovali tudi drugi ustvarjalci, s katerimi bodo ustvarili vsebino, ki bo dostopna za javnost. V decembru bo razstava gostovala v kulturno kongresnem centru v Dolenjskih Toplicah, po novem letu pa se seli v Izolo. Opuščanje vedenja pa si bodo lahko ogledali tudi onkraj meja, predvidoma bo razstava med gostovanjem na domačih tleh na ogled tudi v tujini, in sicer v Italiji, na Češkem, v Kanadi, na Madžarskem, na Nizozemskem in še drugod.

Foto: Gregor Salobir

Vsaka od naštetih razstav je drugačna, saj vsak prostor zahteva drugačno postavitev in vsaka zase tvori svoj koncept, svoj naslov. In je tako vsaka zase poglavje k celotni širši zgodbi.

Pri razstavi želi Smoličeva, sicer akademska slikarka, vzpodbuditi širino zavesti na slovenskih kulturnih tleh, da se umetniki, ki želijo vzpostaviti svoj umetniški duh, opogumljajo s prezentacijo svojih del in da pri tem ni omejitev, če si zastaviš jasen cilj. “Zgodba razstave v mariborskem Sodnem stolpu ni le splošna razstava, ampak je ozaveščanje in opogumljanje vseh, ki si želijo vzpostaviti svoj doprinos na umetniškem trgu. Zato je razstava pomemben doprinos na slovenskih tleh za mlajše generacije umetnikov in tako že vzpostavljene, da si pri svojem ustaljenem konceptu upajo podirati zastavljene meje,” še dodaja avtorica.