V jutranjih urah smo poročali o tragični prometni nesreči, ki se je zgodila v Bresternici. Kot so sporočili mariborski policisti je do nesreče prišlo pri hidroelektrarni Mariborski otok. 24-letnik, sicer iz okolice Maribora je na kraju nesreče umrl. Voznik osebnega avtomobila, naj bi šlo za BMW GT serije 3, je vozil iz Maribora proti Dravogradu. Ko je z neprilagojeno hitrostjo pripeljal v dolg desni ovinek je zapeljal na levo smerno vozišče, kjer je vozilo najprej trčilo v cestni robnik, nato oplazilo objekt in trčilo v kamnito ograjo, ter se je prevrnilo najprej na bok, nato še na streho. Gasilci GB Maribor so voznika s tehničnim posegom rešili iz vozila, a so bile žal poškodbe prehude. Policisti bodo o ugotovitvah iz ogleda in po zbranih obvestilih podali poročilo na Okrožno državno tožilstvo.
»Ne gre za kritični odsek, v zadnjih letih hujših prometnih nesreč na tem delu nismo obravnavali,« je dejal Vojko Bevk iz PU Maribor v izjavi za javnost. Gre za prvo smrtno nesrečo na območju PU Maribor v letošnjem letu.
V omenjeni prometni nesreči, je le-to sporočilo samo vozilo. Vzpostavil se je namreč e-klic. Gre za klic v sili, ki ga lahko sprožijo potniki v vozilu ali pa se sproži samodejno takoj, ko senzorji, ki so vgrajeni v vozilu, zaznajo hudo nesrečo. Vozilo najbližjemu reševalnemu klicnemu centru pošlje podatke o nesreči ne glede na to, kje se je zgodila.V Sloveniji deluje od 1. decembra 2015.
Tovrstni sistem se v vozilu aktivira samo v primeru hujše prometne nesreče, preostali čas pa je neaktiven. V času navadne vožnje ni sledenja, se pravi ni beleženja lokacije ali nadzora vožnje.
Kot zapišejo na straneh Uprave RS za zaščito in reševanje e-klic rešuje življenja, žal pa so bile v tem primeru poškodbe prehude. »S pridobitvijo takojšnjih informacij o nesreči in določitvijo njene točne lokacije se odzivni čas reševalnih služb lahko skrajša predvidoma za 50 % na podeželju in 40 % v mestih. Zahvaljujoč prihranku časa naj bi s pomočjo e-klica vsako leto rešili več sto življenj v Evropski uniji in zmanjšali posledice več deset tisoč poškodb.«
Za več informacij v omenjenem primeru in kako pogosti so primeri, ko se vzpostavi e-klic, smo se obrnili na na poveljnika GB Maribor Primoža Osojnika. »Center je sprejel e-call, a vozilo ni najbolj zadelo točne lokacije. Po prejemu le-tega pa smo prejeli še klic občana, ki je javil nesrečo. Po zakonodaji morejo imeti vsi novejši avtomobili to urejeno. Razvoj gre naprej in posebej pri nesrečah na odročnih krajih je tovrstni sistem zagotovo koristen,« nam je pojasnil in dodal, da omenjena intervencija ni bila enostavna.