Ob vedno večjem poudarku na trajnostni mobilnosti in sodobnih pristopih patruljiranja se tudi v Sloveniji pojavlja vprašanje, ali policija sledi trendom iz tujine, kjer policisti in varnostniki vse pogosteje uporabljajo električne skiroje, segwaye in druga okolju prijazna prevozna sredstva. Z vprašanji smo se obrnili na Generalno policijsko upravo in na PU Maribor.
Okolju prijazen način prevoza
Na Generalni policijski upravi so pojasnili, da slovenska policija trenutno uporablja električna kolesa, ne pa električnih skirojev, segwayev ali drugih podobnih prevoznih sredstev. "Gre za okolju prijazen način prevoza, zato bomo z njihovo uporabo nadaljevali tudi v prihodnje," so pokomentirali.
Kot je pojasnila Anita Kovačič, predstavnica za odnose z javnostmi na PU Maribor, tudi v Mariboru vlagajo v zeleno prihodnost: "V splošnem lahko povem, da nekatera električna, oz. hibridna vozila že uporabljamo."
Pet novih električnih koles
Slovenska policija je sicer 8. maja 2025 od podjetja Elan v brezplačno uporabo prevzela pet električnih koles Elan Mantis 1, ki jih policisti uporabljajo v večjih mestih in turističnih središčih, kjer je hitra, tiha in okolju prijazna mobilnost ključna za opravljanje vsakodnevnih nalog. Srečali jih boste lahko na kolesarskih poteh na območju policijskih postaj Kranjska Gora, Bled, Ljubljana Center in Koper oziroma Piran.
Ob tem so na Generalni policijski upravi dodali, da je kolesarjenje v Sloveniji v zadnjih letih vse bolj priljubljeno kot prometni način za dnevno mobilnost, pa tudi kot aktivni način preživljanja prostega časa. Vendar pa z vidika varnosti cestnega prometa to pomeni tudi večjo možnost nastanka prometnih nesreč.
V policiji so kolesa namenjena opravljanju vseh temeljnih policijskih nalog
Kot že omenjeno, policisti kolesarji naloge opravljajo predvsem v večjih mestih, parkih in turističnih krajih oziroma na odsekih cest ter kolesarskih poteh, kjer se kolesarji pogosteje pojavljajo. Kolesarji bodo pri izvajanju nalog bolj pozorni na varnostno bolj obremenjena območja, kjer v policiji zaznavamo pogostejša kazniva ravnanja, pri čemer je poudarek na zagotavljanju večje vidnosti in prisotnosti policije v lokalni skupnosti.
"S kolesi so lahko pri izvajanju svojih nalog mobilnejši in hitrejši, predvsem v urbanih središčih in tam, kjer patruljno delo z vozilom ni mogoče, zaradi česar se je ta oblika policijskega dela izkazala za zelo učinkovito. Policisti kolesarji pogosto sodelujejo tudi pri različnih preventivnih aktivnostih, kar je odlična priložnost, da policijsko delo približajo ljudem," so še pokomentirali.