Družinsko podjetje AJM iz Kozjaka nad Pesnico, ki zaposluje približno 180 ljudi in velja za enega večjih slovenskih proizvajalcev stavbnega pohištva, je v letu 2024 ustvarilo nekaj manj kot 25,8 milijona evrov prihodkov od prodaje. To je približno 10 odstotkov manj kot leto prej, s čimer so še drugo leto zapored zaostali za načrtovanimi cilji. Razlog za slabši izkupiček vodstvo pripisuje zmanjšanemu obsegu javnih naročil.

Preteklo leto v znamenju umirjanja gospodarske rasti

Kot je vodstvo podjetja zapisalo v letnem poročilu, je bilo preteklo leto v znamenju umirjanja gospodarske rasti tako v Sloveniji kot v tujini. V gradbenem sektorju, zlasti na področju gradnje in obnove stavb javnega sektorja, so zaznali manjše investicijsko povpraševanje, kar je vplivalo na upočasnitev rasti njihovega poslovanja, saj izpada kljub rasti naročil niso mogli v celoti nadomestiti s posli v zasebnem sektorju.

Ob stalni rasti prihodkov od leta 2020 do 2023 so tako lani ustvarili manj prihodkov kot zadnji dve leti pred tem. Dobre tri četrtine prihodkov od prodaje so v 2024 ustvarili na domačem trgu, nekaj manj kot petino na trgih EU, preostanek pa na na trgih izven EU. Prodaja je bila lani nižja na vseh trgih, s padcem za dobrih 13 odstotkov najbolj v Sloveniji.

Med tujimi trgi ostajata ključna Avstrija, kjer opravijo večino izvoznih poslov, ter Švica, ki predstavlja skoraj petino izvoza.

Padel tudi dobiček

Z nižjimi prihodki je upadel tudi dobiček. Ta je znašal manj kot 220.000 evrov, kar je več kot štirikrat manj kot leto prej, in je bil nižji tako od lanskega kot načrtovanega.

Pomembni kakovostni preskoki v poslovanju

Kljub slabšim finančnim rezultatom pa so po pojasnilih uprave lani naredili pomembne kakovostne preskoke v poslovanju, ki se nanašajo na tehnološke posodobitve proizvodnje in organizacijske izboljšave, zaradi česar je družba pridobila na konkurenčni prednosti za v prihodnje.

Kljub temu v AJM poudarjajo, da so v poslovanju dosegli pomembne razvojne korake. Med drugim so nadgradili prodajni proces z digitalnimi rešitvami in vključili umetno inteligenco. V posodobitev proizvodnje PVC stavbnega pohištva so vložili 1,8 milijona evrov. V okviru trajnostnih prizadevanj pa so zagnali novo sončno elektrarno na strehi svoje proizvodne hale, poroča STA.