Švedski izdelovalec oken in vrat Inwido je postal lastnik večinskega 70-odstotnega deleža doslej družinskega podjetja AJM iz Kozjaka nad Pesnico. Novi lastniki se bodo delavcem predstavili v sredo.

Inwido je prevzem danes uradno objavil prek spletne strani stockholmske borze in na svoji spletni strani. Kot ob tem spominjajo v časniku Večer, je do lastniškega prevzema podjetja v lasti družine Ajlec prišlo po dveh letih iskanja primernega strateškega partnerja.

Prodan 70 odstotni delež

Predsednik in izvršni direktor podjetja Inwido Fredrik Meuller je v uradni objavi o prevzemu izrazil veselje, da lahko v skupini pozdravijo podjetje AJM, s katerim se širijo v jugovzhodno Evropo.

"Prevzem ponuja sinergijske priložnosti in platformo za nadaljnjo organsko rast v regiji," je dejal in dodal, da je Inwido od Marije Ajlec pridobil 70 odstotkov delnic družbe, za preostalih 30 odstotkov podjetja pa ima družina Ajlec možnost prodaje do začetka leta 2028. Kupnina je sicer poslovna skrivnost, proizvodnja skupaj z zaposlenimi, teh je okoli 185, pa ostaja na sedežu družbe.

Direktor ostaja Krempl

Prav tako naj bi bil Trivo Krempl še naprej direktor družbe, verjetno skupaj s predstavnikom novih švedskih lastnikov. Trivo Krempl, direktor AJM, ob tem pravi: "V AJM smo na prelomni točki, ko se na nek način zelo naravno preteklemu uspehu pridružuje nova razvojna priložnost. Inwido je partner, s katerim delimo ključne vrednote – kakovost, trajnost, inovativnost in močan pomen korporativne kulture. To partnerstvo vidimo kot izjemno priložnost za pospešeno rast, krepitev blagovne znamke, razvoj in širitev na obstoječih ter novih trgih. Naša vizija, kultura in način dela ostajajo enaki – le priložnosti bodo večje."

Inwido je s 35 proizvodnimi enotami in več kot 4700 zaposlenimi prisoten v 12 evropskih državah, in sicer na Danskem, v Estoniji, na Finskem, Irskem, v Litvi, na Norveškem, Poljskem, v Romuniji, Združenem kraljestvu, na Švedskem, v Nemčiji in na Nizozemskem, odslej pa še v Sloveniji. Letno ustvari več kot 800 milijonov evrov prihodkov.

Ustvarili 26 milijonov evrov prihodkov

Po podatkih iz letnega poročila je AJM lani zaradi nižjega povpraševanja, še posebej na področju gradnje in obnove stavb javnega sektorja, še drugo leto zapored beležil nižjo prodajo in ustvaril nekaj manj kot 26 milijonov evrov prihodkov, kar je za desetino nižja številka kot leto pred tem. Leto 2024 so končali z 220.000 evri čistega dobička, kar je bilo štirikrat manj kot leto poprej.

Dobre tri četrtine prihodkov od prodaje je družba dosegla na domačem trgu, slabo petino na trgih EU, preostanek pa na drugih trgih. Prodaja je bila lani nižja na vseh trgih, z največjim padcem za 13 odstotkov na domačem trgu. Med tujimi trgi je največji avstrijski, kamor gre tri četrtine izvoza, na drugem mestu pa je Švica.