Legendarni nemški proizvajalec čokolade Riegelein bo zaprl svojo glavno tovarno v Cadolzburgu na Bavarskem. V njej so desetletja nastajale čokoladne figurice in praznične sladkarije, ki so razveseljevale otroke po vsej Evropi.

Krive podražitve in vse večja konkurenca

Podjetje napoveduje, da bo tovarna zaprla vrata do aprila 2026, kar pomeni negotovo prihodnost za približno 200 zaposlenih. Kot je za Bild potrdil tiskovni predstavnik skupine Gubor, ki je lastnica Riegeleina, so k odločitvi prispevali padanje povpraševanja in visoki stroški surovin ter energije.

»Naraščajoče cene, vse večja mednarodna konkurenca in nujne podražitve za naše stranke so povzročile znaten upad naročil,« je pojasnil direktor podjetja Claus Cersovsky. Po njegovih besedah se je obseg proizvodnje v zadnjih letih vztrajno zmanjševal, kar je vodilo do obdobij mirovanja in nižje izkoriščenosti zmogljivosti.

Poskusili so se prilagoditi spremembam

Riegelein se je v preteklosti že poskušal prilagoditi spremembam na trgu. Leta 2019 se je podjetje združilo z nekdanjim konkurentom Gubor/Rübezahl, nato pa se je skupina maja letos povezala še s poljskim proizvajalcem slaščic Colian, da bi okrepila evropsko prisotnost. Kljub združitvam pa visoki stroški in zmanjšano povpraševanje niso omogočili dolgoročne stabilnosti.

Ni še znano, koliko delavcev bodo odpustili

Podjetje namerava del proizvodnje preseliti v druge Guborjeve obrate v Nemčiji ali tujini. Zaprl se bo tudi logistični center v Forchheimu, ko se bo leta 2027 iztekla najemna pogodba. Ni še jasno, koliko delavcev bodo morali odpustiti, v podjetju pa obljubljajo odprt dialog z delavskim svetom in pripravo socialnega načrta za zaposlene.

Znamka Riegelein, ki jo je leta 1953 ustanovil Hans Riegelein, je iz skromne pekarne zrasla v enega vodilnih evropskih proizvajalcev čokolade, prisotnega v več kot 50 državah. Danes skupina Gubor s petimi tovarnami letno proizvede okoli 40.000 ton sladkarij in ustvari 350 milijonov evrov prihodkov.

Čeprav končna odločitev o selitvi proizvodnje še ni sprejeta, se z zaprtjem bavarske tovarne zaključuje 70-letno poglavje sladke tradicije, ki je zaznamovalo številne nemške praznike.