Podpredsednik Magne Steyer Erwin Fandl je danes na sedežu hoške lakirnice omenjene avtomobilske multinacionalke skupaj z direktorjem slovenske tovarne Davidom Adamom predstavnike države in občin Hoče-Slivnica ter Miklavž na Dravskem polju obvestil o tem, da se proizvodnja po skoraj letu in pol zaradi izbruha epidemije postopoma vrača v ta obrat.
Zagon proizvodnje predviden za začetek leta
Kot je po sestanku povedal Adam, so zaposlene o ponovnem zagonu lakirnice v začetku naslednjega leta obvestili že konec prejšnjega tedna, za ta korak pa so se odločili zaradi pozitivnih splošnih razmer na avtomobilskih trgih.
Po njegovih besedah načrtujejo, da bodo v Hoče vrnili vse tiste zaposlene, ki so bili tudi zaposleni v Sloveniji in začasno delajo v graški tovarni. Natančnih številk, koliko od teh jih je medtem morda že zapustilo podjetje, Adam ni izdal, je pa zagotovil, da jih je večina ostala z njimi.
Prav tako ni mogel povedati, ali bodo nadaljevali z lakiranjem karoserij za Jaguarja, saj da je to odločitev vodstva Magne Steyer. V tem trenutku začenjajo pogovore s svojimi največjimi dobavitelji, nato pa bodo v nekaj tednih vedeli, kakšen bo natančen načrt vnovične vzpostavitve.
Za širitev proizvodnje čakajo soglasje
Glede načrtov za razvoj druge faze Magnine tovarne na tej lokaciji po njegovih besedah ta trenutek ni nič novega. Letos so postali lastniki dodatnih zemljišč, zdaj pa čakajo še na zaključek postopka za pridobitev okoljevarstvenega soglasja.
Srečanja s predstavniki Magne se je udeležil tudi direktor direktorata za internacionalizacijo, podjetništvo in tehnologijo Jernej Salecl, ki je potrdil, da so jih seznanili z načrtovano vnovično vzpostavitvijo proizvodnje. “To nas seveda veseli, saj je gospodarsko okrevanje prisotno povsod po svetu, tudi v industrijski proizvodnji, zato je prav, da proizvodnja tudi tukaj čim prej steče,” je povedal.
Ker se je Magna ob odprtju obrata v Sloveniji v zameno za državno spodbudo zavezala k izpolnitvi nekaterih ciljev glede števila zaposlenih in podobno, a je te načrte vmes nekoliko upočasnil izbruh pandemije, se z investitorji glede morebitnega podaljšanja rokov zaradi vplivov krize trenutno še pogovarjajo.
Salecl je še ocenil, da korektno tečejo tudi postopki za pridobitev okoljevarstvenega soglasja, v Magni pa naj bi jim namignili, da imajo potencialne naročnike, za katere bodo v prihodnje izdelovali vozila, zato je po njegovem potrebno storiti vse, kar je mogoče, da k realizaciji pripeljejo tudi drugo fazo projekta.
Pridobivanje gradbenega dovoljenja za kanalizacijo
Nadaljevanja proizvodnje sta vesela tudi župana najbližjih občin – Hoče-Slivnica Marko Soršak in Miklavža Egon Repnik. Slednji je ob tem dodal, da so danes dorekli tudi časovnico glede gradnje dodatnih kanalizacijskih zmogljivosti, za katero se je v skladu z dogovorom zavezala država.
Kot je dodal, želijo v prvi polovici naslednjega leta priti do gradbenega dovoljenja in nato kanalizacijo speljati do čistilne naprave v Dogošah. Natančna vrednost del še ni znana, šlo pa naj bi za okoli dva milijona evrov.