Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo predlaga uskladitev cen enkratnih voznic integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), s čimer se, kot so zapisali, skušajo izogniti podražitvi vozovnic za redne potnike. Predlog spremenjene uredbe so danes posredovali v javno obravnavo, pripombe sprejemajo do 12. junija, poroča STA.
Podražitev vozovnic vidijo kot nujno
S predlogom uredbe ministrstvo predlaga delno uskladitev cen enkratnih IJPP vozovnic, ki so občasne in jih je največ v turistični sezoni. "Cene vozovnic v javnem potniškem prometu se niso usklajevale z rastjo cen vsaj od leta 2008, kar pomeni, da so od takrat izgubile že več kot 38 odstotkov vrednosti," so zapisali na ministrstvu.
Najcenejša enkratna voznica za razdalje do petih kilometrov bi tako po novem namesto 1,3 evra stala 1,5 evra, za najdražjo enkratno vozovnico za razdalje nad 150 kilometrov, ki trenutno stane 13 evrov, pa bi bilo treba po novem odšteti 16,5 evra, izhaja iz predloga uredbe, ki ga je ministrstvo objavilo na portalu e-demokracija.
Podražitev vozovnic je po pojasnilih ministrstva nujna, da se lahko ohrani realna vrednost prihodkov od prodanih vozovnic, ki so poleg državnega proračuna pomemben vir za pokrivanje stroškov izvajanja in nadaljnjega razvoja javnega potniškega prometa.
"Menimo, da delna uskladitev cen enkratnih vozovnic ne bo odvrnila potnikov od uporabe javnega potniškega prometa. Velik delež potnikov, ki ima terminske vozovnice in so redni uporabniki javnega potniškega prometa, podražitev ne bo prizadela," pravijo na ministrstvu.
Do slabših izkušenj ne prihaja zaradi cen, temveč stanja infrastrukture
V zadnjem letu so ponudbo avtobusnih prevozov povečali za 20 odstotkov, izboljšali so vozne rede, da so bolje prilagojeni potrebam potnikov, integrirali so številne posebne linijske prevoze v medkrajevne linije in na ta način občinam in podjetjem prihranili stroške.
"Vsi ukrepi, ki so namenjeni razvoju in izboljšanju javnega potniškega prometa zahtevajo velika vlaganja, zato je prav, da del prispevajo tudi uporabniki," so še zapisali in navedli, da do slabših uporabniških izkušenj v železniškem prometu ne prihaja zaradi cen, temveč predvsem zaradi stanja na železniški infrastrukturi, ki zahteva veliko obnov in vzdrževalnih del, ki povzročajo zamude vlakov.