Za Perutnino Ptuj je leto, polno izzivov, ki pa so jih večinoma uspešno prelevili v priložnosti, je v ta teden objavljenem letnem poročilu o lanskem poslovanju med drugim zapisal generalni direktor ptujske družbe Enver Šišić. Na ravni skupine so leto zaključili z 294 milijonov evrov prihodkov, kar glede na leto prej predstavlja triodsotno rast.
Kot je dejal Šišić, je bilo za skupino leto 2020 posebno, specifično in dinamično, saj je zahtevalo veliko prilagajanj novonastalim razmeram znotraj družbe in znotraj poslovnih procesov, zaradi česar so morali marsikatero aktivnost izvajati drugače, kot so to počeli prej.
Čisti dobiček znašal 31 milijonov
Perutninska skupina s skoraj 3900 zaposlenimi je lani dobiček pred amortizacijo in obrestmi (EBITDA) v višini dobrih 47 milijonov evrov povečala za sedem odstotkov, čisti dobiček pa je znašal dobrih 31 milijonov evrov. Kljub izrednim razmeram zaradi epidemije so spet dodatno zaposlovali in delo zagotovili 190 novim sodelavcem.
Na ravni slovenske družbe, ki zaposluje 1900 ljudi, so lani dosegli podobne prihodke od prodaje kot leto prej, in sicer v višini 177 milijonov evrov. Najbolj, za dobrih 1500 ton, so povečali prodajo perutninskih izdelkov, pri tem pa dosegli rekorden dobiček EBITDA v višini 27 milijonov evrov, tako da je za kar za 4,8 milijona evrov presegel predlanskega. Čisti dobiček je znašal 18,5 milijona evrov.
Epidemija je tudi njim prinesla izziv zagotavljanja ustreznega in varnega delovnega okolja za zaposlene, so pa uspeli krizo premagati brez večje škode.
“Ponosni smo, da proizvodnje nismo ustavili niti za en dan in da smo uspeli dostaviti vsak kilogram naročenega blaga. Ob tem smo reorganizirali svoje dejavnosti in prilagodili portfelj izdelkov glede na spremenjene navade potrošnikov,” je dodal prvi mož skupine, ki je lani 68 odstotkov prihodkov ustvarila na tujih trgih.
Poslovni model skupine sicer sloni na večinskem deležu prodaje v trgovskih sistemih in na močnih lastnih prepoznanih blagovnih znamkah. Trgovinska prodaja, ki ni bila tako prizadeta, prevladuje predvsem na njihovih domicilnih trgih, kjer imajo integrirane proizvodne zmogljivosti, torej v Sloveniji, Bosni in Hercegovini, Srbiji in na Hrvaškem.
Izdelke prodajajo na 20 izvoznih trgov
Ob tem Perutnina svoje izdelke prodaja tudi na več kot 20 izvoznih trgov, kjer večino prodaje ustvarijo v segmentu gostinstva. Ker se je ta panoga v času pandemije v večini držav v Evropi in po svetu skoraj povsem ustavila, so se skušali čim prej prilagoditi razmeram in za prodajo izdelkov poiskati druge kanale, ki so bili v času pandemije bolj živahni.
Njihov pomemben steber so lastne blagovne znamke, ki so jim v negotovih časih potrošniki bolj zaupali. Najbolj prepoznavna znamka Poli je lani zabeležila rast tako količinskega kot vrednostnega tržnega deleža na vseh štirih domicilnih trgih, prav tako tudi znamka Perutnina Ptuj v kategoriji svežega mesa. Zaradi tega so tudi v kriznih razmerah z nekaj odstotno rastjo ohranili stabilno prodajo na enaki ravni kot leto prej.
Za investicije porabili več kot 21 milijonov
Nadaljevali so izvajanje investicijskega ciklusa in za investicije namenili 88 odstotkov več kot leto prej, saj so zanje porabili 21,6 milijona evrov. V Sloveniji so v Mesni industriji Ptuj uspešno posodobili tehnologijo v klavnici in tako zagotovili povečanje zmogljivosti, izboljšanje delovnih pogojev in izboljšanje dobrega počutja živali. Začeli so tudi projekt za izgradnjo nove čistilne naprave za odpadne vode.
Tudi na Hrvaškem so povečali proizvodne zmogljivosti, v Bosni in Hercegovini pa zaključili dva večja investicijska projekta, in sicer prav tako za povečanje proizvodnih zmogljivosti in novo čistilno napravo za odpadne vode. Največja naložba poteka v Srbiji, kjer so začeli gradnjo prvega kompleksa farm, s čimer bo nadzor proizvodnje brojlerjev poslej v njihovih rokah.
Načrte za letošnje leto so prilagodili trenutnim razmeram. Kljub pandemiji in njenemu vplivu po Šišićevih besedah ostajajo optimistični in računajo, da bo poslovanje ostalo stabilno. Načrtujejo, da bodo vse investicijske aktivnosti pripeljale do še večje prodaje in pozitivnih poslovnih rezultatov.