Okoli 180 zaposlenih v podjetju AJM iz Kozjaka nad Pesnico se je danes srečalo s predstavniki novega večinskega lastnika, švedske družbe Inwido. Kot je povedal izvršni podpredsednik omenjene skupine za Vzhodno Evropo Antti Vuonokari, sprememba lastništva za njih oz. za organizacijo in vodenje podjetja ne prinaša nobenih sprememb.
Švedi postali 70 odstotni lastniki
Po njegovih besedah vodstvo družbe, ki je bila doslej v stoodstotni lasti družine Ajlec, ostaja nespremenjeno, prav tako temeljni poslovni procesi in organizacijska struktura. Integracija v skupino Inwido, ki je postala 70-odstotni lastnik AJM, poteka postopno in bo zaključena v prvem četrtletju naslednjega leta.
"V podjetju AJM smo prepoznali močno in razvojno podjetje z uveljavljeno blagovno znamko, celovitim produktnim portfeljem iz PVC, aluminija in lesa ter prisotnostjo tako v potrošniškem kot tudi v projektnem segmentu," je pojasnil Vuonokari in dodal, da njihov cilj ni spreminjati delovanja podjetja, pač pa ga podpreti pri nadaljnji rasti v okviru decentraliziranega poslovnega modela skupine.
Inwido je po njegovih besedah ena vodilnih evropskih skupin na področju oken in vrat s sedežem v Malmöju, ki deluje v trinajstih evropskih državah, združuje 38 poslovnih enot in zaposluje približno 5200 ljudi. Lani so dosegli dobrih 800 milijonov evrov prihodkov, njihova ključna značilnost pa je izrazito decentraliziran poslovni model, s katerim podjetja v skupini ohranjajo lastno blagovno znamko, lokalno vodenje in odgovornost za lastne trge.
Direktor AJM prepričan, da so našli parnerja za prihodnost
Direktor družbe AJM Trivo Krempl je ob tem povedal, da so že nekaj časa razmišljali o strateškem partnerju, prepričan pa je, da so v Inwidu našli zelo stabilnega partnerja za prihodnost. "Od njihovega vstopa si obetamo poenotene dobavne verige, saj imamo kar precej dobaviteljev, ki delujejo znotraj skupine. Seveda bomo z veseljem med seboj delili izkušnje, ki jih imajo tako oni kot mi. Za njih je zelo pomembno na drugi strani tudi, da z močnim lokalnim partnerjem prihajajo na nov trg, kjer imajo zelo velike načrte," je dejal prvi mož AJM.
Slovenskemu proizvajalcu oken in vrat je po dveh nekoliko slabših letih letos spet šlo veliko bolje, tako da bodo leto 2025 zaključili z rekordno prodajo v višini več kot 30 milijonov evrov, kar pomeni več kot 20-odstotno rast glede na lani. Med razlogi za vnovično izboljšanje prodaje so tudi boljše razmere javnih naročil na domačem trgu, potem ko je povpraševanje na tem področju zaradi poplavnega dogodka pred dvema letoma znatno upadlo. Sicer pa so letos rasli v vseh segmentih, torej tudi na avstrijskem in švicarskem trgu.
Plan ohraniti prihodke na letošnji ravni
"Vsekakor je naša želja in tudi načrti, da bodo tudi prihodki v letu 2026 na ravni letošnjih 25, čeprav sem pri napovedih ponavadi konzervativen. Rast v primerjavi z lanskim letom je bila zelo visoka in zavedamo se, da bo zelo težka naloga držati takšen tempo in številke naprej. Ampak nekako vidim priložnost, da nam to uspe," je dejal Krempl.
Zaposleni so prihod novega večinskega lastnika sprejeli z razumevanjem, čeprav je po besedah direktorja razumljivo pri vsakih spremembah prisoten določen strah, a Inwido vstopa kot zelo zaželen partner z zelo dobrimi izkušnjami in veliko znanja. Tudi sicer v AJM veliko vlagajo v razvoj tehnologij in novih produktov, samo lani so za investicije namenili 2,5 milijona evrov, tako pa bo po njegovih zagotovilih ostalo tudi v prihodnje.
STA
