Magna je začela s postopkom odpuščanja 30 od preostalih 60 zaposlenih v hoški lakirnici. Kot poroča časopis Večer, so delavci, ki so delali na projektu prototipov za nemški BMW, sedaj presežni, saj naj bi BMW vzpostavil lastno proizvodno enoto za prototipe. Po informacijah naj bi polovica odpuščenih delavcev že sprejela ponudbo za delo v Avstriji.

Razlogi za odpuščanje

V pismu, naslovljenem na zaposlene, sta direktor David Adam in prokurist Klemens Keferboeck pojasnila, da so razlogi za odpuščanje težave, kot so motnje v dobavnih verigah, posledice pandemije covida-19, upad povpraševanja na avtomobilskem trgu in predvsem zaključek projekta proizvodnje prototipov. Kljub temu so izrazili optimizem, da se bo trg kmalu stabiliziral.

Upanje na izboljšanje razmer

Predsednik Konfederacije sindikatov delavcev Gvido Novak je potrdil, da je sindikat seznanjen z razmerami in da na nek način razume razloge za odpuščanje. Izrazil je upanje, da se bodo razmere na avtomobilskem trgu izboljšale. Odpuščeni delavci so upravičeni do odpravnine v višini petine plače za vsako leto dela pri delodajalcu. Dogovori o oblikovanju kriterijev za presežne delavce so predvideni za začetek septembra.

Možnosti prezaposlitve

Kot pri prejšnjih odpuščanjih, Magna tudi tokrat ponuja možnost prezaposlitve v svoje avstrijske obrate. Po podatkih Večera, naj bi 14 zaposlenih že sprejelo ponudbo za delo v Gradcu in Lebringu. Težave pa niso omejene le na slovenski obrat. Tudi v matični tovarni Magna Steyr v Gradcu je v zadnjem letu in pol delo izgubilo okoli 1200 ljudi. Po poročilu podjetja je proizvodnja vozil v prvem polletju upadla za 18 % v primerjavi z enakim obdobjem lani, prodaja pa se je zmanjšala za 1 %.

Prvi lobist Magne Europe, Dieter Althaus, je zaprosil za sestanek s finančnim ministrom Klemnom Boštjančičem, na katerem bi razpravljala o razvoju proizvodnje v Hočah in carinah. Do četrtka sestanka še ni bilo.