Slovenija je od 22. do 25. maja 2025 nastopila kot častna gostja na mednarodnem sejmu China–CEEC Expo v Ningboju, kar je bil za slovensko gospodarstvo pomemben diplomatski in promocijski korak.
V ospredju so bila podjetja, inovacije in zelene tehnologije, v središču pa konkretni poskusi okrepitve vezi s kitajskimi partnerji. Gospodarsko delegacijo, ki sta jo organizirala SPIRIT Slovenija in Gospodarska zbornica Slovenije, je sestavljalo osem podjetij.
V delegaciji, ki se je v tem času mudila na Kitajskem, so sodelovala podjetja SEPRI d.o.o., LEKAN LOGISTIKA d.o.o., VALENTE d.o.o., ATTC-SI d.o.o., UR-NA d.o.o., Bimex d.o.o., Mikropis holding in ACS Avtomobilski grozd Slovenije.
V komercialnem paviljonu sejma se je predstavilo še 15 slovenskih podjetij, med njimi denimo DEWESoft d.o.o., Gaia Naturelle d.o.o., Elan d.o.o., Domel d.o.o., C-Astral, pa tudi Mikropis Holding.
[[image_2_article_77586]]
Izbor preko javnega poziva
Izbor podjetij ni bil naključen. Tako podjetja, ki so bila del gospodarske delegacije, kot tudi podjetja, ki so razstavljala v komercialnem paviljonu, so se prijavila na javni poziv, so pojasnili na Ministrstvu za gospodarstvo in dodali, da so bile vse informacije o postopku transparentno objavljene na spletni strani Izstopno okno.
[[image_1_article_77586]]
Nastop z dvojnim poudarkom
Slovenija se je na sejmu predstavila z dvema paviljonoma – nacionalnim, kjer je izpostavila naravne lepote, kulturno dediščino in turistično ponudbo, ter komercialnim, kjer je bila rdeča nit gospodarska moč. Predstavitev podjetij je bila usmerjena v "zeleno, inovativno in pametno gospodarstvo", s področij, kot so prehrana, šport, tehnologija in drugi sektorji.
"Dogajanje je dopolnil tudi kulturni program z nastopi slovenskih glasbenikov in umetnikov, ki je še dodatno utrdil podobo Slovenije kot sodobne, inovativne in trajnostno naravnane države," so zapisali na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport.
Konkretna srečanja s kitajskimi velikani
Med obiskom so bila predvidena tudi pomembna srečanja z največjimi imeni kitajskega gospodarstva. "Za petek, 23. maja, so bila načrtovana srečanja z vodstvom Alibabe in Geelyja," so potrdili na ministrstvu, pri čemer je bil poudarek na "spoznavnih srečanjih z možnimi kitajskimi partnerji", kar naj bi tlakovalo pot konkretnim dogovorom med podjetji.
[[image_3_article_77586]]
Kaj prinaša kitajski trg slovenskemu gospodarstvu?
V luči aktualnih geopolitičnih razmer in evropskih strateških premikov se marsikdo sprašuje, ali je Kitajska še vedno priložnost ali vse bolj ovira. Ministrstvo meni, da gre za pomembno priložnost, posebej na področjih naprednih tehnologij in digitalizacije, pametne proizvodnje in robotike, avtomobilske industrije, farmacevtske opreme, zdrave prehrane in čebelarstva, pa tudi logistike in športne industrije.
"Slovenija izkazuje konkurenčne prednosti, kot so avtomobilska industrija, biotehnologija, zelene tehnologije in logistika. Kljub geopolitičnim izzivom Slovenija ohranja odprta vrata za investicije in sodelovanje z Kitajsko, seveda ob upoštevanju evropske politike," so poudarili.
Pa Frangeževi vtisi?
V ospredju uradnega dela obiska je bil tudi državni sekretar Matevž Frangež, ki je v Ningboju aktivno sodeloval na več dogodkih in odprl slovenski nacionalni paviljon. Po vrnitvi domov je na svojem Facebook profilu zapisal: "Splošni vtis: velikost, hitrost, učinkovitost. Silovitost tehnološkega napredka je osupljiva. Sposobnost skaliranja, torej hitre rasti in multiplikacije. Osredotočenost na digitalno, na podatke in AI, na strateško naravnan in koordiniran razvoj. Več kot miljarda jih je. Res je, da imamo drugačen sistem, zato pa toliko večjo nujnost, da vložimo več energije v poenotenje o ključnih ciljih in načinu, kako jih bomo dosegli. Mi kot dvomilijonska Slovenija in mi kot 500-milijonska Evropa."
Kampanja za večjo prepoznavnost Slovenije
Z obiskom Kitajske Slovenija nadaljuje niz okrepljenih bilateralnih aktivnosti, ki so se začele že v preteklem letu. Obenem pa se je v času sejma začela celostna komunikacijska kampanja za kitajski trg, s katero želi Slovenija utrditi svoj položaj kot inovativna in zelena evropska država – v duhu slogana I feel Slovenia ter identitete Green. Creative. Smart.