Pri MOL Slovenija so opozorili, da si država ob vsakem nakupu litra standardnega goriva vzame kar 57 odstotkov končne cene. To so različni davki in dajatve, ki jih plačujejo potrošniki, medtem ko marža trgovcev z naftnimi derivati znaša le okoli 7 odstotkov.

"Zato je odgovor na vprašanje, kdaj bo standardno gorivo pri nas cenejše kot v večini sosednjih držav, seveda na dlani," so ob tem opozorili.

Sledili potezi Petrola

"Kot smo že večkrat poudarili, pogrešamo predvsem strokovno analizo o potrebni višini izhodiščne marže, ki bi nam omogočala vzdržno poslovanje (zdaj predstavlja marža samo okoli 7 % zneska, ki ga plačate za 1 liter standardnega goriva). Še zmeraj verjamemo v konstruktiven dialog, v katerem bi na podlagi strokovnih argumentov oblikovali dolgoročno vzdržno rešitev, ki bo sprejemljiva za vse - za potrošnike, trgovce z naftnimi derivati in državo" so še zapisali pri MOL Slovenija.

[[image_1_article_79995]]

Na grafiki, ki so jo delili na družbenih omrežjih so še zastavili vprašanje "Si predstavljate, da bi s 7 % dohodka morali pokrivati svoje celotne mesečne stroške?"

MOL se je s tem pridružil potezi Petrola, ki je pred nekaj časa začel s komunikacijsko strategijo na svojih bencinskih servisih, ko so kupcem na računih in ob točilnih mestih prikazovali, da kar 60 odstotkov cene goriva predstavlja prispevek državi. Petrol je opozoril, da država ob vsakem litru goriva pobere 0,85571 evra, kar je za 42 odstotkov več kot pred dvema letoma.

Regulacija cen je nevzdržna

Poteza obeh največjih ponudnikov goriv v državi jasno kaže, da skušajo trgovci pritisniti na vlado in javnost s številkami, ki razkrivajo realno strukturo cen. Pri tem opozarjajo, da je regulacija cen, ki jo določa država, nevzdržna in podjetja sili v poslovanje z izgubo.

Petrol se je z vlado zapletel v odprt spor po tem, ko je vlada podaljšala uredbo o oblikovanju cen goriv in regulacijo razširila tudi na avtocestna prodajna mesta, kjer so stroški zaradi visokih najemnin trikrat višji. Podjetje opozarja, da je marža na teh lokacijah nižja od stroška same najemnine, zato je prisiljeno prodajati gorivo pod polno lastno ceno.