Mercator je svojo družbo Mercator-Emba, znano po blagovnih znamkah, kot sta kakav BenQuick in prelivi Sladki greh, prodal avstrijski skupini Agrana s sedežem na Dunaju. V Fortenovi, lastnici Mercatorja, so ob tem pojasnili, da Emba ne ustreza več strateškim ciljem skupine.
Podjetje uspešno, zakaj ga prodajajo?
Podjetje Mercator-Emba, ki ima sedež v Logatcu, proizvaja sirupe in preliva ter svoje izdelke dobavlja kupcem po vsej Evropi. V podjetju dela približno sto ljudi, letno pa ustvari okrog 30 milijonov evrov prihodkov. Leta 2023 so prihodki znašali nekaj več kot 28,5 milijona evrov, čisti dobiček pa 3,2 milijona evrov, kažejo podatki portala Ebonitete.
Gre za sodobno podjetje, ki nenehno vlaga v kakovost in varnost izdelkov ter sledi sodobnim trendom in prehranskim navadam potrošnikov. Je zelo učinkovito in cenjeno, vendar pa se ne ujema več s strateško usmeritvijo skupine Fortenova, so v sporočilu za javnost zapisali v Fortenovi.
Osredotočajo se na dejavnosti, katerih izdelki so namenjeni neposredno končnim kupcem
Glavni izvršni direktor skupine Fortenova in član upravnega odbora Fabris Peruško je pojasnil, da skupina Fortenova izvaja aktivno preoblikovanje svojega portfelja, da bi se osredotočila na ključne dejavnosti, katerih izdelki in storitve so namenjeni neposredno končnim kupcem.
Dodal je, da je Agrana primerno okolje za nadaljnji razvoj Embe, saj gre za podjetje z dolgoletnim ugledom, močno prisotnostjo na evropskem trgu ter zanesljivimi poslovnimi odnosi.
Največji proizvajalec sladkorja v srednji in vzhodni Evropi
Agrana velja za vodilnega proizvajalca sadnih pripravkov in koncentratov jabolčnega ter jagodičastega soka v svetu, hkrati pa je največji proizvajalec sladkorja v srednji in vzhodni Evropi. Deluje na 51 lokacijah po svetu, zaposluje približno 9000 ljudi in ustvarja 3,5 milijarde evrov prihodkov na leto. Njeno poslovanje je razdeljeno na divizijo kmetijskih proizvodov in specialitet ter divizijo rešitev za prehrano in pijače. Prevzem Embe ji bo omogočil širitev na dodatne distribucijske trge ter dostop do novih kupcev v segmentu prehranskih storitev.
Vrednosti transakcije, ki potrebuje še dovoljenja regulatorjev in varuha konkurence, v Fortenovi niso razkrili. Po neuradnih informacijah portala Forbes Slovenija kupnina znaša med 40 in 45 milijoni evrov, izvedba posla pa je vezana še na nekatere odložne pogoje. Katere, po navedbah portala ni znano.