Po treh letih razvoja inovativne finančne platforme, ki podjetjem v ZDA omogoča boljši nadzor in upravljanje denarnega toka, sta slovenski podjetnik Alen Cvišić in Guillaume Simard prodala svojo Startup platformo Tola podjetju Square, kar jima bo omogočilo širši doseg in razvoj novih rešitev za mala in srednja podjetja.

Od Maribora do podjetniških izzivov na Danskem

Alen Cvišić, rojen v Mariboru, je svojo podjetniško pot nadaljeval na Danskem, kamor ga je zanesla želja po novih izzivih in znanju. Odlikuje ga radovednost in močna želja po učenju ter dosežkih. Med študijem je najprej delal v medijih, a je hitro spoznal, da to ni področje, ki bi ga resnično zanimalo. Kasneje je začel delati v kreativni agenciji, kjer je spoznal številna podjetja, ki so razvijala digitalne produkte. Tam je ugotovil, da ga ta svet bolj privlači, predvsem pa ga je pritegnilo ustvarjanje 'pravih' digitalnih produktov, ki niso zgolj orodja za pridobivanje strank, ampak imajo jasen in uporabniku osredotočen namen.

Začetki v startup svetu in izkušnje s projektom Footure

V svet startupov je Cvišić vstopil pred približno osmimi leti, ko je skupaj s prijateljem zasnoval projekt Footure. Kljub temu da njuna ekipa ni bila sprejeta v londonski inkubator, je izkušnja dragoceno prispevala k njihovemu znanju in nadaljnji poti. Od takrat je večinoma delal z digitalnimi produkti in med agencijskim delom neprekinjeno sodeloval z različnimi startupi in podjetji. Po določenem času je začutil potrebo po lastnem projektu, saj je skozi sodelovanja pridobil obsežno znanje, ki ga je želel uporabiti za svoje ideje. Na Danskem je v Founders studiu najprej deloval kot svetovalec, kasneje pa se je, ob investiciji v fintech podjetje Pleo, pridružil ekipi kot strokovnjak za marketing in rast, kjer je svoje izkušnje še dodatno poglobil in razširil.

Usmeritev k ameriškemu trgu in inovacije v upravljanju denarnega toka

Po večletnih izkušnjah v fintech podjetju Pleo, ocenjenem na 4,7 milijarde evrov, je Cvišić želel ustanoviti svoje podjetje, osredotočeno predvsem na ameriški trg, ki je glede finančnih tehnologij še vedno za Evropo. ''V ZDA imajo še vedno čeke in druge načine plačila, ki smo jih v Evropi že dolgo nazaj pustili za sabo. Na Pleu sem opazil, da ima ogromno podjetij težave s spremljanjem denarnega toka, kar jim omejuje fleksibilnost pri poslovanju. Zato smo razvili produkt za plačevanje računov, od čeka, plačilne kartice do transferja z bančnega računa. Nato smo dodali možnost izdajanja računov, njihovo knjiženje in tudi možnost odločitve, kdaj nekdo želi plačati, kar pomeni, da Tola omogoča tudi financiranje. Vidimo, da bo denimo Walmart blago plačal v 90 dneh, naša stranka pa mora dobavitelju plačati v 30 dneh. Pomagamo jim prebroditi teh 60 dni, pri čemer vemo, da bo račun Walmart po treh mesecih plačal. Natančno vidimo, kdaj bo kaj plačano in na podlagi tega se tudi odločamo, kdaj smo pripravljeni financirati zamik plačila,'' je za N1 dejal Cvišić.

Razlogi za prodajo: širši doseg in skupna vizija z Square

Za prodajo podjetja sta se odločila zaradi namena iskanja rešitev za podjetja. V sporočilu za javnost sta zapisala: ''Tolo smo ustanovili z velikimi ambicijami, da bi prispevali k rasti gospodarstva malih in srednjih podjetij. Vendar smo spoznali, da potrebujemo širšo platformo in večji doseg, da bi lahko hitreje razširili našo misijo in pomagali več podjetjem. Že po prvih pogovorih s Square je bilo jasno, da je to pravi naslednji korak. Skupaj bomo lahko razvili nove rešitve, ki bodo še več podjetjem pomagale izogniti se kaosu razdrobljenih orodij in ročnih procesov. To partnerstvo nam daje priložnost, da dosežemo vpliv, o katerem smo sanjali od prvega dne.''