Električni zastava 750 ima z enim polnjenjem doseg približno 150 kilometrov.

V Severni Makedoniji so v stare zastave 750 pričeli vgrajevati električni motor. Po predelavi pa ima novodobni »fičko« s samo enim polnjenjem doseg približno 150 kilometrov.

Razdalje po ulicah Skopja premaguje skoraj neslišno

Avtomobil se po poročanju Balkan Green Energy News na prvi pogled ne razlikuje od starodobnega fička, morda le v tem, da se poslej po ulicah makedonskega glavnega mesta vozi skoraj neslišno. Stare fičke obnavlja podjetja BB Classic Cars, ki jim vgrajuje elektromotorje. Slednje izdeluje nemški Kessler, ki ima v Severni Makedoniji tudi svojo tovarno.

Najvišja hitrost omejena na 120 kilometrov na uro

Vgrajeni elektromotor lahko prispeva tudi k večjemu potencialu zastave 750, ki je imela v originalu šibak motor z okrog 30 konjskimi močmi. S pomočjo elektromotorja je najvišja hitrost avtomobila omejena na 120 kilometrov na uro, medtem ko je baterija s kapaciteto komaj 10 kilovatnih ur majhna, a jo je moč precej hitro napolniti. Kot je povedal direktor podjetja za predelavo vozil Milorad Kitanovski, je za tri ure domačega polnjenja treba odšteti manj kot en evro, kar je tudi okvirni strošek 150-kilometrske vožnje z električnim fičkom.

Razvoj delno sofinanciran tudi z državnimi sredstvi

Nakup električnega fička pa ni poceni, saj stane okrog 20 tisoč evrov, medtem ko je Volkswagnovega e-upa moč kupiti za 25 tisočakov in električnega e-golfa za približno 30 tisoč evrov. V Severni Makedoniji so šele pričeli razmišljati o subvencijah za nakup vozil z manjšim izpustom CO2, a je bil razvoj fička vseeno delno sofinanciran z državnimi sredstvi za spodbujanje alternativnih pogonov. Država se želi približati Evropski uniji, a se sooča z visokimi izpusti CO2 iz prometa in kurjenja premoga.