Nedavno sklenjeni posel z ameriško družbo Fisker za proizvodnjo njihovega električnega avtomobila Ocean je tudi na globalni ravni požel precej zanimanja. Tako je pred dnevi medijem z vsega sveta na prvem spletnem srečanju tudi skorajšnji novi predsednik giganta s sedežem v kanadskem Ontariu Swamy Kotagiri zatrdil, da ima graška tovarna že nekaj izkušenj s proizvodnjo električnih vozil.

“Na tej tehnologiji delajo že dolgo, zato bo potrebne le nekaj vaje, a to ne bo za njih nič novega. S proizvodnjo bi lahko začeli že danes,” je dejal Kotagiri, ki bo po novem letu zaradi upokojitve menjal dolgoletnega predsednika Dona Walkerja. Potrdil je, da bodo za omenjeni avtomobil v dogovoru s partnerjem uporabili lastno modularno platformo za električni pogon (MEB).

Kotagiri se ni mogel izogniti niti vprašanjem o vplivu pandemije na avtomobilsko industrijo in o tem dejal, da ima ta zagotovo pomemben kratkoročni vpliv, je pa po njegovem vselej vprašanje, ali lahko vpliva tudi na daljši rok. Ljudje po njegovem lahko seveda spremenijo odnos do osebnega lastništva avtomobilov, a ne verjame, da bo prišlo do kakšne usodne spremembe. Dobro je, je še dodal, da je trg prilagodljiv in da se proizvodnja spet vrača, čeprav še vedno ne na raven, ki bi si jo želeli.

Novi koraki avtomobilske industrije

Po besedah izvršnega podpredsednika Magne za raziskave in razvoj Sherifa Marakbyja se bodo med prihajajočimi tehnologijami, ki jim bodo v prihodnje omogočale uspešno poslovanje, na avtomobilskem področju zagotovo ukvarjali predvsem z elektrifikacijo in razvojem novih sistemov za pomoč voznikom, s katerim bo avtomobilska industrija storila nove korake na poti k avtonomni vožnji.

V posebnem delu dogodka, ki je bil pred dnevi namenjen avtomobilski proizvodnji graške Magne Steyr, vodilnega podjetja za proizvodnjo avtomobilov po naročilu avtomobilskih proizvajalcev, ki je doslej izdelalo že 3,7 milijona avtomobilov za deset različnih avtomobilskih znamk, je na vprašanja medijev odgovarjal predsednik Klein.

Tudi on je potrdil 30-letne izkušnje razvoja in proizvodnje električnih vozil in povedal, da je trenutno polovica njihovih razvojnih ter okoli 15 odstotkov proizvodnih zmogljivosti povezanih z naraščajočim trgom e-vozil.

Da zmorejo, so po njegovem že dokazali pri proizvodnji Jaguarjevih modelov I in E Pace, saj so kot prvi pogodbeni proizvajalci doslej izdelovali tako električna kot običajna vozila. V začetku leta so v Las Vegasu v sodelovanju s Sonyjem predstavili model Vison S, nedavno pa so na Kitajskem že začeli s proizvodnjo Arcfoxovega terenca. Gre za prvi avtomobil na njihovi lastni baterijski platformi, ki so jo razvili skupaj s kitajskim partnerjem BJEV.

Odločitev do konca leta

“S svojim specifičnim globalnim delovanjem se vse bolj pozicioniramo kot prvi naslov za uresničenje idej na področju avtomobilske industrije,” je dejal Klein in tudi sam potrdil, da so se Fiskerjem dogovorili za uporabo pri njih razvite baterije, kar jih zelo veseli, saj tako pri tem projektu ne bodo zgolj proizvodni partner, pač pa sodelujejo tudi pri razvoju.

Na vprašanje STA glede, kaj ta posel pomeni za njihove načrte v Hočah, je Klein dejal, da so delo za projekt Fiskers začeli v minuli ponedeljek, trenutno pa so še vedno v procesu iskanja najboljše proizvodne strategije za proizvodnjo tega vozila v Evropi.

“Za zdaj še nismo sprejeli odločitve, ali bomo avto izdelovali v Gradcu in oziroma ali v Hočah, o tem se bomo dokončno odločili najpozneje do konca leta. Imamo pa jasno strategijo, da na naši slovenski lokaciji zaženemo popolno proizvodnjo vozil v prihodnosti,” je pojasnil prvi mož graške družbe, kamor zaradi pandemije začasno že nekaj mesecev na delo hodi tudi okoli 200 zaposlenih iz lani odprte lakirnice v Hočah.

Glede začetka gradnje celovite avtomobilske tovarne je še povedal, da za zdaj natančna časovnica še ni sprejeta, saj je to vselej odvisno od sklenjenih poslov z novimi kupci.

STA