Po poročanju časnika Finance, ki se sklicuje na neuraden predlog nove uredbe o maržah naftnih derivatov, naj bi ministrstvo za okolje, podnebje in energijo predlagalo širitev regulacije marž tudi na črpalke na avtocestah.
Predlog omejitve cene goriva tudi na avtocestah
Jutri, nekaj dni pred iztekom trenutne uredbe o regulaciji marž, bo ponovno zasedal svet za cene, ki ga je ustanovilo ministrstvo za gospodarstvo. Po informacijah Financ naj bi bil v obtoku predlog, ki poleg znižanja marž na črpalkah izven avtocest, predvideva tudi znižanje marž na avtocestnih črpalkah.
Maržna na avtocestah okoli 30 centov na liter goriva
Trenutno na črpalkah izven avtocest trgovci zaslužijo približno deset centov na liter dizla ali bencina. Marža za dizelsko gorivo znaša največ 0,0983 evra na liter, medtem ko za bencin znaša 0,0994 evra. Po izračunih Financ pa naj bi bila marža na avtocestah okoli 30 centov, hkrati pa so stroški poslovanja višji. Po predlogu naj bi se marže znižale na približno osem centov na liter. Širitev regulacije marž tik pred turistično sezono bi bila velik udarec za naftne trgovce, katerih večji delež črpalk na avtocestah imata Petrol in MOL.
Ukinitev povračil za biogoriva
Poleg tega naj bi predlog uredbe prinesel tudi ukinitev povračil za biogoriva. To pomeni, da bi naftnim trgovcem prihodki na liter goriva upadli za približno štiri cente – dva cente zaradi nižje marže in dva cente zaradi ukinitve povračil za biokomponente.
Naftni trgovci, vključno s Petrolom, že dalj časa pozivajo k zvišanju marž ali celo odpravi regulacije. Po izračunih Društva Mali delničarji Slovenije bi vsak dodatni cent marže Petrolu prinesel dodatnih 10 milijonov evrov dobička na leto.