OTP banka je ena izmed vodilnih finančnih institucij v Sloveniji, ki že uspešno integrira umetno inteligenco v svoje poslovanje. Z inovativnim pristopom in odgovornim uvajanjem tehnologij za obvladovanje tveganj ter zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, je banka postala primer dobre prakse v finančni industriji.

Na letošnji konferenci Podim, ki je osvetlila preplet finančnih tehnologij in umetne inteligence, je dr. Aleksandra Brdar Turk, FRM, direktorica Sektorja bančne operative v OTP banki delila strokovne vpoglede o tem, kako umetna inteligenca spreminja prihodnost financ.

Tukaj se inovacija sreča z odgovornostjo

Aleksandra Brdar Turk je s svojimi strokovnimi vpogledi pomembno prispevala k razpravi, ki se je osredotočala na to, kako umetna inteligenca (AI) že danes preoblikuje finančne storitve – od plačil in posojil do skladnosti in odkrivanja goljufij. Panel je izpostavil potrebo po ravnotežju med hitrim tehnološkim napredkom ter zagotavljanjem varnosti, transparentnosti in zaupanja uporabnikov.

"Naš največji uspeh pri implementaciji umetne inteligence predstavlja integracija umetne inteligence v naše poslovanje in obvladovanje tveganj kot del naše poslovne strategije – ne le z izvajanjem posameznih pilotnih projektov, temveč z odgovornim, skladnim in trajnostnim uvajanjem umetne inteligence na strateški ravni," je povedala Brdar Turkova. Poudarila je pomen notranjega upravljavskega okvira, ki omogoča skladnost poslovanja, zmanjšuje tveganja in krepi zaupanje v nove tehnologije.

Umetna inteligenca tako v OTP banki kot v celotni finančni industriji že v zgodnjih fazah prinaša merljive koristi – predvsem na področju avtomatizacije poslovanja in obvladovanja tveganj, odkrivanja prevar in preprečevanja pranja denarja. AI tako ni le podpora operativnim procesom, ampak že postaja strateško orodje, s katerim finančne institucije izboljšujejo kakovost in varnost svojega poslovanja ter poslovanja svojih strank.

[[image_1_article_77443]]

Etična uporaba, zaupanje in komunikacija

Ob tem seveda ne gre prezreti pomembnih vprašanj glede varnosti in zasebnosti podatkov. "Z umetno inteligenco lahko obdelujemo velike količine podatkov. Varovanje osebnih in zaupnih podatkov je bil pomemben cilj finančnih institucij in posameznikov že v času pred uveljavitvijo umetne inteligence. AI teh izzivov pomembno ne poglablja – z ustreznim pristopom jih lahko celo omili,« pojasnjuje Brdar Turk. OTP banka zato intenzivno vlaga v izobraževanje sodelavcev in gradnjo kulture odgovorne uporabe umetne inteligence. Ključen element pa ostaja transparentna komunikacija s strankami glede uporabe AI pri zagotavljanju storitev.

Tehnologija dopolnjuje, ne nadomešča človeka

Panel se je dotaknil tudi uporabe AI agentov, prepoznavanja in ustvarjanja govora in drugih avtomatiziranih komunikacijskih kanalov. Čeprav ti sistemi izboljšujejo učinkovitost funkcij podpore za stranke, so sogovorniki izpostavili, da uporabniki še vedno bolj zaupajo človeškemu stiku. »Tehnologija naj ostane podpora človeku, ne pa njegovo nadomestilo. Zaupanje in osebna izkušnja ostajata ključni vrednoti,« se strinja tudi Brdar Turk.

Finančne institucije, kot je OTP banka, umetno inteligenco uspešno vključujejo v svoje poslovanje in strategije obvladovanja tveganj. Kljub številnim izzivom, ki jih prinaša tehnologija, ostaja ključnega pomena odgovorno, etično in transparentno uvajanje AI, ki ohranja zaupanje strank in zagotavlja dolgoročne koristi. Prihodnost financ bo oblikovana z inovacijami, ki bodo usmerjene v večjo učinkovitost, varnost in dostopnost za vse uporabnike.

Več o novostih v OTP banki si lahko preberete na https://www.otpbanka.si/.